ביקור במרכזי מבקרים- חוויה להורים ולילדים

1 זמן קריאה 900 צפיות

כאשר אנו עורכים את הקניות בסופר ורואים את המוצרים השונים על גבי המדפים, השאלה כיצד מייצרים אותם, איך נראה תהליך הייצור, כיצד הופך אשכול ענבים ליין או קקאו וחומרים נוספים לשוקולד פחות מעסיק אותנו. עם זאת, בילדינו קיימת עדיין הסקרנות (וטוב שכך) לדרך בה מתנהל עולמנו, כיצד מתרחשות תופעות שונות וגם כיצד הופך החלב לגבינה או השמנת לגלידה. אחת האטרקציות העומדות לפניכם במהלך טיול בצפון הוא ביקור במרכזי המבקרים בהם תוכלו, אתם וילדיכם להתפעל מהצפיה במנגנון הענק של ייצור מוצרי מזון שונים. בחרנו כמה מהם:

מרכז המבקרים של עלית בנצרת עילית:

אמנם בעבר היה מפעל ייצור השוקולד של עלית בקצה רמת גן כפי שכתב יהונתן גפן בשירו, אך שם נותר רק מערבל השוקולד ההיסטורי למזכרת. מפעל ייצור הממתקים נמצא בנצרת עילית כך שאם אתם נמצאים בטיול בצפון, תוכלו לראות כיצד הופך נהר חום להיות שוקולד עלית במרכז המבקרים של החברה. בתוך אולמות ענק תוכלו לראות כיצד קורמים הממתקים המוכרים עור וגידים, כיצד מתווספים אט אט החומרים זה לזה, נכנסים לתבניות והופכים להיות שוקולד עלית המוכר והמפורסם. בחדר אחר תריחו ניחוחות של אפיה. שם מיוצרות עוגות שונות כגון מגולגלות עלית ועוגות נוספות. מערבלי ענק מערבבים את הבצק אשר משמש להכנת מגולגלות עלית ושאר העוגות. באולם אחר ניתן לראות את מכונות הבזוקה מיירטות מסטיקים לכל עבר. כיוון שעלית היא חברה שהוקמה עוד לפני קום המדינה הביקור בה יכול מעניין ומרתק אפילו לשלושה דורות: הילדים, ההורים וגם הסבים והסבתות.

מרכז המבקרים של מחלבות שטראוס

ממש כמו עלית, גם שטראוס היא חברה שנראה כי היתה כאן מאז ומתמיד. המבוגרים של היום מכירים מוצרים כמו דני או מילקי עוד משחר ילדותם. באזור התעשיה ברלב הסמוך לכרמיאל נמצאות מחלבות שטראוס. במקום ניתן לראות סרט המתאר את הכנת מוצרי החלב, במהלך סיור במפעל תוכלו להתבונן בהכנת כל מוצרי החלב והגלידות הישר מקו הייצור. במעבדה וירטואלית תוכלו להתנסות בהכנת גלידות ומעדני חלב. חברת שטראוס החלה כחברה קטנה בנהריה בשנות ה- 30 והלכה והתפתחה במשך הזמן והוסיפה עוד ועוד מוצרי חלב אהובים לריטואל מוצרי החלב הפופולארים בארץ. במפעל תוכלו לראות כיצד ממכונות עתירות מימדים מיוצרים המוצרים השונים, נארזים במיכלים והופכים להיות המוצרים המוכרים הנראים על המדף.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כיצד לקבל את המגיע לך בגין חוב או נזק?
ביקור במרכזי מבקרים- חוויה להורים ולילדים