הדברות- מה חשוב לדעת?

1 זמן קריאה 443 צפיות

רוב האנשים אינם מודעים לחשיבות ההדברה אותה הם בוחרים לבצע ולכן הם בוחרים במדביר באופן אקראי, אם באמצעות מודעה שתלויה על לוח המודעות הכללי באותו יישוב בו הם מתגוררים או אם באמצעות הקלדת המושג ‘הדברות’ במנוע החיפוש של גוגל ובחירת התוצאה הראשונה שמתקבלת. במאמר זה נסביר מדוע חשוב לבחור בקפידה מדביר ומה חשוב לדעת.

 

מסמכים והיתרים חשובים- לבדוק!

  • רישיון עסק- יש לוודא שהמדביר רשום כחוק ומוציא חשבוניות וקבלות כנדרש בחוק על כל עבודה אותה הוא מבצע ועליה הוא מקבל תשלום.
  • רישיון הדברה– רישיון זה הוא חובה והמדביר חייב להציגו בפני הלקוח בעת דרישה. רישיון הדברה הוא רישיון שניתן למדביר המוסמך על ידי המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות. למעשה, ללא רישיון זה הוא אינו יכול לבצע שום עבודה הקשורה אל הדברה.
  • חשוב לדעת שאדם שמציג את עצמו כמדביר אך אינו יכול להראות לכם את רישיון ההדברה שלו הוא אינו אדם עליו ניתן לסמוך בתחום העשייה המקצועית של ההדברה. אם בעבר, מקצוע זה היה פרוץ, כיום כל אדם שמעוניין לעבוד בו חייב לעבור את ההכשרה המתאימה שבסיומו יוענק לו הרישיון. במסגרת הלימודים הוא ילמד את כל הקשור אל סוגים שונים של הדברות, אמצעי הבטיחות בהם יש לנקוט בעת הדברה, חוקים ותקנות שונות לגבי כל הקשור אל הדברה, סוגים שונים של חרקים, אמצעי בקרה, הדברה משולבת, הדברה טבעית/ירוקה ועוד.

 

יש 3 סוגים היתרי הדברה וחשוב מאוד לוודא שאותו מדביר שמגיע אליכם על מנת לבצע פעולות הדברה למיגור מכרסמים אכן מורשה לכך. נכון להיום סוג ההיתר הראשון הוא היתר שמאפשר למדביר לקטול חרקים, ההיתר השני מאפשר למדביר לבצע פעולות הקשורות אל מיגור מכרסמים וההיתר השלישי הוא היתר איוד. חשוב לדעת שהיתר ההדברה תקף לתקופת זמן מוגבלת ויש לחדשו מדי שלוש שנים.

 

חשוב להתאים את חברת ההדברה בה אתם בוחרים למטרה העיקרית שלכם. כלומר, יש חברות שמציעות סוגים שונים של פעולות הדברה אך המומחיות שלהן היא בעיקר בהדברה טבעית או הדברה המוכרת בשם ‘הדברה ירוקה’.  יש חברות שהמוניטין שלהם הוא דווקא בתחום ספציפי של ההדברה, כמו למשל הדברה מזיקים מסוג מסוים או הדברת חולדות ויש חברות שמציעות הדברה בעיקר לסקטור העסקי או למגזר הפרטי. לאחר שבדקתם שלחברה יש את כל האישורים, ההמלצה היא לברר מה המוניטין שלה, מה המחיר אותו היא דורשת עבור שירותיה ולאיזו תקופת זמן חלה האחריות ובהתאם לבחור בחברה המתאימה לכם.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ובנייה לאייפון – העתיד כבר כאן!