הכנה לאתגרי העתיד

0 זמן קריאה 668 צפיות

אומרים שעולם החינוך הולך ומשתנה. הטענה העיקרית היא ששיטות החינוך המסורתיות הופכות לרלוונטיות פחות. הרי אנחנו מתקשים מאד לדמיין את העולם שילדינו יצטרכו לפעול בו, וסביר להניח שהוא יהיה שונה במידה רבה מהעולם שלנו. מקצועות שהתקיימו במשך שנים הולכים ונעלמים, ומקצועות חדשים מתפתחים ותופסים את מקומם. רק לפני שנות דור לא הייתה כל אפשרות להעלות על הדעת מכשירים כמו הטלפונים החכמים שנמצאים כיום בכל כיס, את היכולות המדהימות של גוגל או את החוויה החברתית של הרשתות. אם אנחנו יודעים דבר אחד בוודאות לגבי העתיד זה שהוא יהיה שונה מאד ממה שאנחנו חווים כיום.

כאשר אנחנו מתבוננים בילדינו הפעוטים, אנחנו יודעים בוודאות שיש להם שפע בלתי נדלה של פוטנציאל ויכולת. כדי להבטיח שהם יעלו על המסלול הנכון אנחנו צריכים להעניק להם דבר מה שהוא יותר חשוב מידע: יכולות של חשיבה וניתוח אשר יסייעו להם להתמודד עם מצבים חדשים. אם כך, כאשר אנחנו חושבים על משחקים לילדים בני 4 כדאי להציג להם אפשרויות מגוונות, מאתגרות ולא צפויות. מן הצד השני, אנחנו רוצים להשאיר אותם בתוך מצבים בטוחים ומובנים, מבלי לגרום להם תסכול מיותר. על כל הצרכים הללו ניתן לענות באמצעות משחקי חשיבה לילדים שתוכננו היטב על ידי מומחים כך שהם יפתחו יכולות מהסוג שאנחנו מחפשים.

חוויות מלהיבות על המחשב הביתי

אל תסתפקו במוצרים הנוצצים שאתם מוצאים על מדפי חנויות הצעצועים. חפשו משחקים התפתחותיים וחווייתיים שעובדים באמצעים מגוונים על יכולות שונות וחשובות. משחקי חשיבה לילדים את הסקרנות, יעודדו אותם להתנסות, לטעות, לתקן ולחוות תחושות של הצלחה וסיפוק. מיומנויות מחשב ראשוניות יעודדו גם קשר עין יד ומוטוריקה עדינה, לצד דימוי עצמי חיובי שנובע מההצלחות שנחוו. לכל אלו יש להוסיף גם את ההתמדה, הקשב והריכוז שנדרשו כדי להשלים את המטלה המהנה. ולבסוף, כמובן, מגיע הידע עצמו: אותיות, מספרים, תפיסת מרחב וכן הלאה.

אם כך, מה הורים צריכים לחפש כאשר הם בוחרים משחקים לילדים בני 4? ראשית, אתרים מגוונים ומעניינים. שנית – משחקים שמעודדים חשיבה, התנסות, תחושות הצלחה ואתגר. בנוסף, חשוב במיוחד לבחור באתרים שלא מנסים להפיק רווח מהילדים הצעירים, אלא הוקמו מתוך מחשבה מעמיקה של אנשי מקצוע מתחום החינוך. התפקיד שלנו, ההורים, הוא לטפח את היכולות של ילדינו בצורה הטובה ביותר כדי שהם יהיו פתוחים לסוגים שונים ומגוונים של ידע שנרכשים באופן עצמאי ואקטיבי.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
איך כותבים רב מכר?
הכנה לאתגרי העתיד