הסכם ממון: אילו סכסוכים הוא יכול לפתור?

0 זמן קריאה 463 צפיות

תחילת חיים משותפים יחד או נישואין הם רגע משמעותי בחיים – הן מהבחינה הרגשית והן מהבחינה הפיננסית. בני הזוג חולקים מגורים משותפים, לעתים גם רכב אחד והוצאות הבית מתחלקות ביניהם. כאשר נוספים גם ילדים למשוואה חלוקת התפקידים בין בני הזוג מהותית יותר, במיוחד כאשר אחד מבני הזוג משקיע יותר בבניית הקריירה ובן הזוג האחר מקריב מזמנו ונשאר עם הילדים (לצד עבודה נוספת מחוץ לבית). בזמן הנישואין או החיים המשותפים בני הזוג משקיעים יחד או בנפרש בעסקים, נכסים וצוברים הון – אך מה קורה כשנפרדים? למי שייך הרכוש שהיה לכל אחד מבני הזוג לפני שהתחתנו ובזמן שהיו ביחד?

של מי הרכוש?

התשובה הפשוטה לשאלה זו טמונה בהסכמה בין שני הצדדים. לו בחרו לכתוב בצורה נהירה את חלוקת הרכוש ביניהם במקרה של פרידה ניתן לחסוך מחלוקות עתידות. הדרך לעשות זאת היא באמצעות הסכם ממון. בהסכם זה מוגדר הרכוש השייך לכל אחד מהצדדים, חובות כספיים קודמים והתחייבויות (כמו משכנתא) ודרך חלקות הרכוש במידה ויתגרשו. כאשר הסכם שכזה אינו בנמצא נדרש בית המשפט להחליט כיצד יחולק הרכוש.

מתגרשים? עכשיו מתחיל הקונפליקט האמיתי

כאשר בני זוג מתגרשים עולות קושיות רבות לדיון. מי ישמור על הילדים בחזקתו? האם תהיה זו חזקה משותפת? מה יהיה סכום המזונות החודשיים שיתן בן זוג אחד לשני, מי יקבל נכסים שהתקבלו בירושה בזמן הנישואין או לפניהם והיכן יתגוררו הילדים. כאשר בני הזוג מתגוררים בערים מרוחקות או במדינות אחרות הקונפליקט גדול בהרבה ולעתים מסתכם גם ברצונו של בן הזוג שהילדים יעקרו ממדינה למדינה. כיצד פותרים סכסוכים אלה? הכירו את הליך “בקשה ליישוב סכסוך“.

מה יכול להיכלל ב”בקשה ליישוב סכסוך”?

הן בתי הדין לענייני משפחה והן בתי הדין הרבניים דנים בסכסוכים שונים המתגלעים בין בני זוג בהליכי גירושין. מטרת מוסדות אלה היא לנסות להגיע להסכם פשרה בהסכמה ובדרכים שאינן מערבות את בית המשפט תוך שימוש ביחידות הסיוע. אם לא הצליחו להגיע להסכמה בדרך זו הסכסוך נפתר בהליך משפטי רגיל.

בהליך זה עולות קושיות ומחלוקות הנוגעות לסעיפים פיננסיים שלא הוסדרו בהסכם המון הראשוני ושאלות הנוגעות למשמורת על הילדים, למזונותיהם ולנושאים פיננסיים הקשורים לחלוקת הרכוש בין בני הזוג. במקרים נדירים יעלו גם נושאים הקשורים לצד שלישי ומשפיעים על חלוקת הכספים בין בני הזוג – כמו חובות קודמים של אחד מבני הזוג לחברות או אנשים פרטיים או כאשר סבי הילדים דנים בסוגיות הקשורות להסדרי ראייה עם הנכדים בעת הפרידה.

נושא מרתק נוסף הנכלל בבקשה ליישוב סכסוך קשור גם לנושאי הכרה ב”אבהות”. לעתים, אב הילד טוען כי אינו חייב במזונות משום שהילד אינו מזרעו (כתוצאה מבגידה או מקשרים קודמים של האם לפני שהחל הקשר בין בני הזוג). הנושאים נדונים בהרחבה ונפתרים בבית המשפט.

לסיכום, הסכם ממון פותר פעמים רבות חלק מהסכסוכים בין בני הזוג ויכול לחסוך מחלוקות עתידיות. מחלוקות נוספות ניתן לפתור במסגרת “בקשה ליישוב סכסוך” כאשר מומלץ לנסות להיוועץ בעו”ד מומחה בתחום על מנת לפתור את המחלוקת בצורה הוגנת.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
ארונות לחדר שינה