יעוץ זוגי- איך זה יכול לשפר את הזוגיות שלכם?

1 זמן קריאה 417 צפיות
  • לעיתים נדמה כאילו הזוגיות שלנו מגיעה למצב של משבר, אחריו אנחנו כבר לא יכולים להתאושש. לעיתים נדמה כאילו כל מה שמחזיק אותנו ביחד הוא המחויבות למשפחה, לבית ולילדים, והזוגיות הופכת למאולצת, מלאת פיצוצים ובלתי נעימה עבור אף אחד מן הצדדים. התהליך יכול לקרות באופן טבעי, בגלל שחיקה שקורית עם חלוף השנים. במקרים אחרים, קיים טריגר ממשי למשבר- מצב לחץ בחיים, או לחלופין מצב של בגידה של אחד מבני הזוג.

במצב כזה, המוצא היחיד הנראה לעין הוא גירושין, שסביר להניח שיקרו בצורה מאוד לא בריאה שיהיו לה השלכות שליליות הן על בני הזוג והן על הילדים. מצב כזה עלול להיות קשה מאוד, וכמעט בלתי אפשרי לפתור אותו לבד, מתוך הזוגיות הקלוקלת. כיום יותר ויותר זוגות מבינים שזהו אינו המוצא היחיד- במקרים כאלה, יעוץ זוגי יכול לסייע רבות.

 

תהליך הייעוץ

מטרתו של יעוץ זוגי היא להפוך את בני הזוג למודעים יותר, הן לעצמם והן לזוגיות. מטפל זוגי טוב יודע כיצד לסייע לבני הזוג להבין קודם כל את עצמם, את הרגשות שלהם ואת המצב בו הם מצויים. לאחר ההבנה הזו, מסייע המטפל לבני הזוג להביא את עצמם באופן נכון ובריא אל תוך הזוגיות, תוך התגברות על הבעיות והקשיים שנוצרו. בגלל אופי התהליך, חלק מן הפגישות עם המטפל מתקיימות בנפרד עם כל אחד מבני הזוג, ופגישות אחרות מתקיימות ביחד.

המטפל הזוגי מעודד מצב של תקשורת פתוחה בין בני הזוג, אשר הרבה פעמים חוסר בה הוא גורם מרכזי בכל בעיה שמתעוררת בזוגיות. בעזרת תיווך המטפל, מבינים בני הזוג זה את זה ואת השינויים שהם צריכים לבצע כדי להגיע למצב של זוגיות מספקת ומלאת אושר- או לחלופין, למצב של גירושין שמתנהלים בצורה בריאה ונכונה.

הרבה פעמים, התועלת בייעוץ נעוצה, בין השאר, בעצם העובדה שמדובר בהכנסת גורם שלישי, ניטראלי, בין בני הזוג- הוא יכול לתת פרספקטיבה מהצד על הזוגיות, ובכך יכול לעזור רבות גם בהתגברות על בעיות שנראו סבוכות.

 

לאחר הייעוץ

חשוב מאוד להבין שגם אחרי תום הפגישות עם מטפל זוגי, תהליך שיקום הזוגיות אינו מפסיק. להפך- זוהי רק ההתחלה של דרך חדשה, דרך הדורשת מחויבות והשקעה של שני בני הזוג. שני הצדדים צריכים להתאמץ ולבצע את השינויים הנדרשים, וליישם את הכלים שקיבלו בתהליך הייעוץ- אז, יכול להיווצר מצב של שיקום הזוגיות באופן מלא, ושינוי משמעותי ביחס למצב הקודם.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קצת על הטכנולוגיה של היום