כוח לקירור אוויר

1 זמן קריאה 530 צפיות

מרביתנו לא מודעים אליהם, אלא רק כאשר הם מתקלקלים ויש צורך להזמין טכנאי. ולמרות זאת כדאי לדעת כי מדחסים הם חלק בלתי נפרד ממערכות של קירור ומיזוג אוויר, וכמובן שיש להם שימושים נוספים ומגוונים. בין אם מדובר ברכישה או בהחלפה של מדחסים למערכת קירור תעשייתי או באלה המיועדים עבור מערכות קירור ביתיות – חשוב לדעת לבחור אותם בצורה נכונה.

 

התאמה נכונה של מדחס

מדחסים משמשים כאמור במערכות מיזוג אוויר. המבחר הרב וסוגי מדחסים שונים הקיימים בשוק הופכים את הבחירה למאתגרת. בחירת מדחס בורגי איכותי או מדחס מסוג אחר מצריך הבנה בסוג המערכת אשר בה הוא פועל, כמו גם ביכולות ובצרכים הספציפיים של הלקוח.

אחד ממגוון סוגי מדחסים הקיימים הוא מדחס בורגי. זהו מדחס אוויר אשר בעת הסיבוב שלו הוא גורם לדחיסת גז. בשונה מסוגי מדחסים אחרים, מדחס בורגי לא מצריך שימוש במשאבת שמן כחלק מעבודתו. זאת בשל התנועה הייחודית לו המאפשרת יצירה טבעית של לחץ שמן. בתוך מדחס בורגי קיים וסת לחץ המאפשר ויסות של פעולתו בצורה אוטומטית. למדחס זה יש מנגון פנימי המבצע בקרה ומסוגל להתריע על בעיות ותקלות המצריכות טיפול בתוך המכשיר. מדחס בורגי נפוץ יותר במערכות עבור תעשייה משום שהוא מכיל כמות רבה של אוויר.

איך לבחור את הסוג המתאים

קיימים סוגי מדחסים שונים ומגוונים, המשמשים לסוגים שונים של עבודות. מדחסים, כשמם כן הם, מבצעים פעולה של דחיסת אוויר. בעוד שכל המדחסים עושים זאת, לא כל סוג של מדחס מתאים לכל סוג של משימה. במידה ויש צורך בשימוש ביתי, עבור מערכות קירור למשל, יש לבחור מדחסים שיענו על הצורך לפי ההספק הייחודי שלהם. לצרכים תעשיתיים כמו מערכות קירור גדולות, מדחס בורגי תהייה הבחירה המתאימה. הכל תלוי בצורך המסוים, בייעוד שלו (לשימוש ביתי או תעשייתי) וכמובן בהספק המסוים של מדחסים שונים.

היבטים נוספים שכדאי לשים לב אליהם

מהירותם של מדחסים היא נקודה חשובה בבחירה. כדאי לבחון האם המדחס כולל בתוכו את האפשרות לשנות את מהירותו כדי לאפשר חיסכון בצריכת האנרגיה. כפי שציינו, נפחו של המדחס צריך להתאים לאופי העבודה הדרושה ולפרק הזמן שהיא עתידה לקחת. מדחס בורגי יכול לעבוד בסביבת עבודה בעלת טמפרטורה גבוהה, אך לא כל המדחסים יכולים לעמוד בכך, וזהו שיקול שכדאי לקחת בחשבון. חשוב מאוד שלא לוותר על בדיקת תקינותו של המדחס אותו בוחרים, כמו גם האם הוא אכן בטוח לשימוש. בטיחות בשימוש בכל סוגי מדחסים ובין אם הם מיועדים לסביבה הביתית או לסביבת עבודה תעשייתית, היא נקודה משמעותית שכדאי מאוד שלא להתפשר עליה. וודאו שהמדחסים אותם אתם בוחרים, מכל סוג ובכל גודל, יעמדו בתקני האיכות המחמירים ביותר. בייחוד מדחס בורגי המיועד לשימוש תעשייתי, וצורך כמות גדולה של אנרגיה.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
עיצוב מוקפד של הסלון