כיצד להרים את העסק ולא ליפול?

1 זמן קריאה 562 צפיות

חייהם של עצמאיים ובעלי עסק בישראל  של ימינו אינם קלים. לבעלי עסק רבים הצמיחה והגדילה נראית כחלום רחוק והם עסוקים בכאן ובעכשיו- מה לעשות בכדי לא ליפול ולהכנס לסטטיסטיקה כעוד עסק שנסגר. לפני שתחושת האכזבה מתחילה להשתלט, לפני שהיאוש יגרום באמת לכל מה שבניתם להתמוטט, יש מה לעשות. התבוננות מבחוץ על ההתנהלות שלכם בתור עובדים ומנהלים בעזרת איש מקצוע אובייקטיבי תעזור לכם לעשות קצת סדר ולדעת איך להמשיך מכאן.                                                                                              Brother and sisters showing thumbs up

כל עסק צריך חזון

חזון הוא הכיוון של העסק והחברה, זוהי הנקודה הסופית לקראתה העסק צועד. בתהליך של אימון אישי או עסקי אחת השאלות הראשונות שיישאל בעל עסק היא מהו החזון שלו. מלבד הבאת פרנסה הביתה שהיא המטרה של כל אחד שעובד, בין אם שכיר ובין אם עצמאי, לכל בעל עסק צריך להיות חזון כלשהו, מטרת גג אשר לפיה ניתן גם ליצור את המיתוג של העסק. החלטת בעל העסק מהו החזון שלו תמקד אותו באופן משמעותי וגם תסייע ליוזמה וביצוע פעולות שיווקיות נכונות ומתאימות.

יעדים בדרך אל החזון

בכל תהליך אימון, בין אם עסקי, אישי או זוגי העבודה נעשית על פי יעדים. גם לבעל עסק צריכים להיות יעדים שהם המדרגות בדרך אל הגשמת החזון והבאת העסק אל היותו מוצר מוגמר. בתהליך של קואוצ’ינג עסקי, במידה ובעל העסק לא החליט על יעדים, נעשית קודם כל קביעת היעדים ולאחר מכן מודרך בעל העסק כיצד להוציאם אל הפועל. הכלל החשוב ביותר בקביעת יעדים הוא שיהיו ריאלים ומתאימים למצבו של העסק בכל רגע נתון. ממש כמו כל התקדמות בחיים, כל יעד צריך להיות קטן ולא דרסטי אחרת לא יהיה ניתן להשיגו. קביעת היעדים צריכה להיות תוך כדי הסתכלות מרחבית על כל העסק מבחינה פיננסית, כמות אנשים ועוד.

מודעות היא שם המשחק

בכל תחום בחיינו, לאו דווקא התקדמות מבחינת הקריירה אנו צריכים להיות בעלי מודעות למצב בו נמצאים כעת, ליכולת ההתקדמות נכון לכל רגע, ולכיוון בו מתקדמים חיינו. במהלך קואוצ’ינג מכוון בעל העסק לתכנן ולעשות את צעדיו עם מודעות מלאה, לא לקפוץ גבוה מדי, ולהיות אמיתי לחלוטין עם עצמו. הדחקת המצב, הכחשתו או ראייתו בצורה אופטימית שאין לה כל ביסוס הן גורמים מרכזיים לנפילתו של עסק ועל כך עובד המאמן עם המתאמן.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
פתרונות מתקדמים גם בניהול כוח אדם
כיצד להרים את העסק ולא ליפול?