להתחיל בקטן – כך תבשלו לעצמכם

0 זמן קריאה 1725 צפיות

העולם מתחלק לשניים: אלה שיודעים לבשל ואלה שמתקשים גם עם המתכון הפשוט ביותר. עבור מי שרוצה להשתפר בבישול או באפייה, כדאי מאוד לא להתחיל בהכנת מנה מורכבת. כדי להפוך לאנשים אשר מבשלים לעצמם (ואולי גם לאחרים) אפשר להתחיל עם הכנה של ארוחות צהריים. נשמע מורכב, אבל ברגע שתתחילו לא תבינו איך לא חשבתם על זה קודם. גם הכנת קינוחים לא צריכה להיות משימה מורכבת. הכנת עוגות שוקולד יכולה לסגור לכם את הפינה של הקינוח, יחד עם תחושה של הישג. כך תעשו את זה נכון.

בצוהריי היום

ארוחות צהריים מאפשרות לנו לשבור את השגרה באמצע היום. בין אם אנחנו בבית או בעבודה, כדאי שהיא תהייה טעימה. אפשר כמובן לבחור בהכנה של ארוחות צהריים מושקעות אשר כוללות מספר מרכיבים רב, אך אפשר ורצוי להתחיל במשהו פשוט יותר. הכנת שניצל, פסטה או אורז יכולה להיות פשוטה ממה שחשבתם.

הדרך להכנת ארוחת צהריים מאוזנת, בשונה מאוד מהכנת עוגות שוקולד (וגם אליהן נגיע…) היא הקפדה על מספר מרכיבים תזונתיים. ראשית, כדאי לכלול בארוחה דגנים כמו לחם, אורז, תפוח אדמה או פסטה. השתדלו תמיד להעדיף את הדגנים המלאים על פני הרגילים. לצד הדגנים רצוי שארוחת הצהריים תכלול גם כמות נאה של חלבונים כמו בשר, עוף, דגים או ביצים. גם מוצרי חלב יכולים למלא את החלק הזה, עבור הצמחונים או הטבעוניים שבינינו. אם חשבתם שתזונה בריאה לא כוללת שומנים – כדאי שתחשבו שוב. עדיף לצרוך שומנים כמו אבוקדו, זיתים, טחינה או אגוזי מלך, אך להקפיד על כמות מדודה מהם בשל כמות הקלוריות הגבוהה שלהם. לאחר שתתחילו ממספר מתכונים פשוטים של כל אחד מהרכיבים, תוכלו להתקדם גם אל הכנת עוגות שוקולד וקינוחים נוספים.

חשיבות הארוחה

ארוחות צהריים צריכות לכלול כאמור מספר מרכיבים תזונתיים חשובים, אך לא פחות חשוב מכך – מומלץ שלא לדלג עליה. הארוחה בצהריים צריכה לתת לנו אנרגיה להמשך היום ולהותיר אותנו שבעים לפחות עד לארוחת הערב. מסיבה זו, במידה ואתם מכינים ארוחת צהריים אשר מיועדת לאכילה במשרד, כדאי שהיא לא תכביד מאוד עליכם ותאפשר לכם להמשיך ביום העבודה שלכם. עוגות שוקולד, עוגיות ושלל מתוקים יכולים לחכות לשעה מאוחרת יותר כך שלא תחוו “נפילת סוכר” לאחריהם. האפשרויות העומדות בפני הבשלן המתחיל הן מגוונות. תוכלו להתחיל עם פסטה פשוטה יחד עם רוטב של שמן זית ושום שאינם מצריכים הכנה ארוכה, ולצידה גם שניצל. לא לשכוח להוסיף מספר ירקות חתוכים או ירקות מבושלים, במידה ואתם מרגישים כבר מספיק בטוחים לבשל מרכיבים נוספים.

מה לקינוח?

הכנת קינוחים נראית כמו הדבר הפשוט ביותר, אך למעשה דרוש דיוק רב בהכנת קינוחים טעימים. עוגות שוקולד נחשבות לקינוחים פשוטים יחסית להכנה, אשר גם מי שאינו מנוסה יותר מדי בבישול ידע להכין אותן. המגוון הוא רחב ובדומה להכנת ארוחות צהריים, תוכלו להתאים את העוגה גם למי שאינו אוכל בשר או לבעלי הגבלות תזונתיות שונות (למשל הימנעות מגלוטן).

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
דיווח פשוט ונוח
להתחיל בקטן – כך תבשלו לעצמכם