מודעות עצמית להגשמה אישית

0 זמן קריאה 455 צפיות

כאשר שואלים ילד על העתיד הוא אינו כובל את עצמו ואת חלומותיו לתבניות השגרתיות של ציפיות הסביבה או למגבלות של יכולת ומציאות. ילד קטן מסוגל לחלום על העתיד שאליו ינסוק בלי המגבלות והכבלים שהשנים יבנו סביבו. כאשר נפגוש את אותו הילד עצמו בשנות בגרותו הוא כבר לא יוכל לזכור את אותו הילד שהאמין שליקום הפרטי שלו אין גבולות. אנשים מבוגרים רבים חשים תחושה של חוסר יכולת לשינוי. הם מאמינים באמת ובתמים שהעולם שלהם מוגבל ותחום בחומות גבוהות של חוסר יכולת ושל מחויבויות כלכליות ומשפחתיות.

Little girl examining flowers using magnifier
התמונה הקשה הזו אינה ייחודית והיא משותפת לאנשים רבים שלרוב שומרים אותה בליבם ואינם חולקים אותה עם זולתם. במקרים מסוימים הם מסתירים את חוסר שביעות הרצון שלהם אפילו מעצמם, אבל הקושי והתסכול מאפילים על חייהם וגורמים להם לנזק מתמשך ומתמיד. כדי לשנות את המצב הזה נדרשת, כצעד ראשון, הכרות עם עצמך. האדם חייב להודות בפני עצמו, ובשלב הבא גם בפני היקרים לו, שהוא אינו מרוצה. זהו הצעד הראשון בדרך אל העצמה אישית שתיטיב עם האדם עצמו ועם סביבתו.
הדרך אל ההעצמה והשינוי
כאשר אנו מגבשים מודעות עצמית המטרה המרכזית היא לגלות לעצמנו את השאיפות והחלומות שנראים לנו רחוקים וקשים כל כך להשגה. צריך להשתחרר מכבלי הפחדים והבושה ולגלות לעצמנו מה הדבר שאנחנו רוצים לשנות בחיים שלנו. רבים מאיתנו חיים עם משקולת כבדה של דימוי עצמי נמוך אשר אינה מאפשרת לנו להתחבר לרצונות האמיתיים שלנו. כדי לפתח מודעות עצמית אמיתית צריך להשתחרר מאמונות קודמות ולהסתכל על עצמנו בעין מפוכחת שאינה לוקה בשיפוטיות ובהקטנה עצמית.
אחרי שאנחנו לומדים לראות את עצמנו ואת חלומותינו באור אמיתי יותר, נוכל להתחיל לצעוד בדרך הזהב אל הגשמה עצמית. כדי שנוכל להגשים את חלומותינו ומאוויינו אנחנו חייבים ללמוד איך להעצים את עצמנו ולפתח הערכה עצמית חיובית באמצעות תהליך של העצמה אישית. אם ניקח למשל מישהי שחולמת להגיע לתפקיד ניהולי היא צריכה בראש ובראשונה להודות בפני עצמה שזה החלום שלה, ולהשתיק את כל הקולות בתוכה שמונעים ממנה מגיל צעיר להאמין בעצמה ולהגשים את החלום. רק אחרי שהיא תיקח אחריות על החלום שלה היא תוכל לעבור מסלול של התפתחות אישית לכיוון הערכה עצמית בריאה יותר שתוביל אותה בדרך המלך אל הגשמת החלום וניצול מלא של יכולותיה ומאווייה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מיכלי פיברגלס וטיהור מים
מודעות עצמית להגשמה אישית