פשטידות תירס – האימא של כל הפשטידות

1 זמן קריאה 428 צפיות

הן נחשבות לאחד מהמתכונים המשלבים בצורה הטובה ביותר טעם נפלא ובריאות מקסימאלית; לא תמצאו כמעט אנשים צמחוניים שלא נהנים מטעמן הנפלא בתדירות גבוהה במיוחד; והן זכו ל-15 דקות התהילה שלהן בזכות מתמודד אמיץ אחד בתכנית הבישול המפורסמת של ערוץ 2. אז קבלו בהרבה בריאות ואהבה את פשטידות התירס המדהימות שאי אפשר לאכול בלי לרצות עוד.

למרות ההטרוגניות הגזעית המאפיינת את עם ישראל, הפשטידות היו תמיד חלק בלתי נפרד של מרבית העמים והעדות. לאור העובדה שמדובר במתכונים באמת פשוטים להכנה, הדורשים מצרכים בסיסיים ומינימום זמן, ברור מדוע מדובר בסיפור הצלחה בלתי נגמר. פשטידת תירס, בעיניי רבים, נחשבת למלכה של עולם הפשטידות, עם טעם עדין, המשלב אלמנטים ממטבחים שונים ובלי נקיפות מצפון של מתכון שאינו בריא.

יוצרים פשטידה מושלמת

אז איך תצרו במו ידיכם את פשטידת התירס המושלמת? בקלות! המצרכים הנדרשים הם קופסת תירס מסונן, כוס חלב, שלושה ביצים טרופות, שלוש כפות שמן, שלוש כפות קמח טופח, מלח – פלפל וכ-150 גרם גבינה צהובה מגורדת (בפשטידה המתאימה לשני סועדים). איך מכינים? מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבבים את כל החומרים למעט הגבינה הצהובה. מניחים בתבנית (אינגליש קייק או כל סוג דומה אחר), מוסיפים את הגבינה הצהובה המגרדת וקדימה – לתנור. חצי שעה (או עד שמזהיב) והביס הראשון כבר במסלול לעבר הפה שלכם. מושלם… ניתן להוסיף ערך מוסף ייחודי לפשטידה בשלל דרכים – גבינות נוספות (קשקבל, בולגרית, קוטג’), בצל, זיתים ירוקים, אגוזי מוסקט ועוד. טיפ בחינם – רוצים שגם הילדים שלכם יעופו על הפשטידות? הפכו אותן ל”מיני-פשטידות” בצורות שונות ותראו איך הפשטידה נגמרת עוד לפני שהיא מתקררת…

פשטידות תירס, כאמור, נחשבות לאהובות במיוחד בקטגוריית הפשטידות. אבל הן בהחלט לא היחידות בז’אנר. אילו פשטידות נחשבות לאהובות ביותר בישראל? נהדר ששאלתם. ברשימת הגדולות באמת חובה לציין את פשטידת הברוקולי – כנראה הפשטידה המזינה ביותר; פשטידת הבצל הנפלאה; פשטידת הפסטה, שאולי פחות בריאה מחברותיה, אבל בהחלט לא פחות טעימה; פשטידת הפטריות שמשלבת בין מספר טעמים דומיננטיים; פשטידת הכרובית, שמשלבת באומנות של ממש טעים ובריאות; ועוד מגוון רחב של מאפים נפלאים ופשוטים להכנה. ולקראת סיום, נבהיר פעם נוספת – פשטידות הן ארוחה המכילה שלל מרכיבים חיוניים ובריאים לילדים ומבוגרים כאחד. אז בפעם הבאה שמתחשק לכם לחטוף משהו זריז, טעים ומזין, תחשבו פשטידה. בתאבון!

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הובלות קטנות לעומת הובלות משרדים