שילוב המתוק בתזונה היומית- איך לעשות זאת נכון?

0 זמן קריאה 490 צפיות

חשיבותה של התזונה הנכונה רק הולכת ועולה במשך הזמן. עם הזמן מוכח במחקרים הקשר בין תזונה נכונה ובריאה לבין חיים ארוכים ומלאים, תפקוד מנטלי גבוה יותר וכמובן יכולות פיזיות ותפקוד יעיל יותר של כל המערכות בגוף. היסודות החשובים וחיוניים לגופנו הם החלבונים, הפחמימות, השומנים, הויטמינים והמינרלים אותם אנו מקבלים ממאכלים הנחשבים לאבני יסוד בתזונתנו כגון ירקות ופירות, בשר וביצים (או תחליפיהם לצמחוניים שבינינו), לחם ועוד. עם זאת, גם המתוק הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. לרובנו קשה לחיות ללא המתוק ויש לו גם תפקידים המסייעים לנו לחיות את חיינו בדרך טובה יותר. איך לשלב את המתוק כך שנוכל להפיק ממנו את המיטב?

להכניס למסגרת עם מעט גמישות

רבים הדוגלים בתזונה נכונה ובריאה אומרים כי הימנעות גורפת אינה מיטיבה עימנו. ההימנעות רק מעוררת יותר ויותר את הרצון ואת החשק להשיג את אותו דבר “אסור”. אין צורך לנהוג כך בכל הקשור לדברי מתיקה. ניתן לקבוע מסגרת עבורנו או עבור ילדינו בכל הנוגע לאכילת ממתקים. ניתן לקבוע על שעה מסויימת ביום בה יוכלו הילדים לאכול חטיף כלשהו. כל חטיף כמעט מיוצר הן בגרסה גדולה והן בגרסת מיני קטנה (שמגיע בחבילות ולא כבודדים) כמו למשל חטיף אגוזי של חברת עלית. ניתן לקבוע עם הילדים כי לאחר ארוחת צהריים או בשעת אחר הצהריים הם מקבלים חטיף קטן וזו תהיה שגרת היום יום שלהם. ניתן להחליט כי באירועים מיוחדים כמו ימי הולדת ניתן לאכול כמות גדולה יותר של מתוק אך אפשר להחליט גם כאן על מינון ולא “להתפרע”.

יש מתוק ויש מתוק

המושג דברי מתיקה הוא מאוד כוללני. אמנם שוקולד וחטיפים נוספים מכילים סוכר ושומן אך מנגד הוכח למשל כי שוקולד, במיוחד כזה בו אחוז גבוה של מוצקי קקאו הוא בעל השפעה חיובית על גופנו ומיטיב עם הלב לדוגמה. אפשר לנתב את דברי המתיקה לכאלה הנחשבים לבריאים יותר ושיש בהם ערך מוסף. אגוזי של חברת עלית למשל מכיל אגוזי לוז. אגוזים הם בעלי ערך תזונתי גבוה מאוד. גם חטיפי חלבה וחטיפי גרנולה ואפילו שוקולד מריר במינון מתאים נחשבים כטובים מאוד בתור חטיפים.

ללמד ולתת דוגמה

כמי שרוצים להראות לילדינו שאפשר לאכול דברי מתיקה ועדיין לשמור על בריאותנו מתן דוגמה אישית יסייע לנו בכך. אם נראה לילדים שגם אנחנו לא מתנזרים ממתוק אך עושים זאת מתוך מודעות, הם ידעו לעשות את הבאלאנס בין אכילת מתוק לשמירה על הבריאות.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
טיפים לבחירת מלונות ברומניה