שימושים שונים לבטון

1 זמן קריאה 503 צפיות

בשיפוץ הבית או בבניה של בית חדש, במקומות מסחר או לשימוש פרטי. כיום בטון אדריכלי הוא חלק כמעט בלתי נפרד מהתכנון והבניה של מבנים חדשים. הכוונה היא להוספת בטון מוכן יחד עם אלמנטים עיצוביים שונים אשר מאפשרים “לשחק” עם מגוון של מרקמים וצבעים שהוא כמעט אינסופי. איך לשלב בטון מוכן בבניה? מה חשוב לדעת על תכנון עם בטון אדריכלי? כמה דברים שחשוב לדעת על השימושים השונים האפשריים עם בטון.

 

מהו בטון מובא?

לבטון יש שימושים שונים והגדרות מסוימות. כאשר אנו מתייחסים אל בטון מוכן, אשר לעתים נקרא גם בטון מובא, הכוונה היא לסוג מסוים של בטון אשר מיוצר במפעל בטון. סוג זה של בטון מוכן על פי מתכון ספציפי ולאחר מכן הוא נשלח אל אתר הבניה או המקום בו הוא נדרש באמצעות משאית מערבל בטון. שימוש בסוג זה של בטון מאפשר יצירתה של תערובת בטון מדויקת אשר יכולה לשמש לצרכים שונים. גם בטון אדריכלי הוא למעשה סוג של בטון מוכן אשר מיוצר בהתאם לצורך המסוים ולפי סוג הגימור הרצוי.

שימושים אדריכליים

בטון מוכן ועל סוגיו השונים משמש אותנו במשך שנים רבות בתעשייה. בעשורים האחרונים חילחלה ההבנה שאפשר וכדאי לעשות בו שימוש נוסף. הכוונה היא לשימוש בבניה באמצעות בטון אדריכלי. לבניה עם בטון אדריכלי יש שימושים ויתרונות רבים. החל מחיפוי של קירות הבית ועד יצירת טקסטורות מעניינות בתוך חלל הבית. האפשרות לערבב אל תוך בטון מוכן מגוון של צורות, מרקמים וצבעים הופכת בטון אדריכלי לאמירה עיצובית של ממש בבתים המודרניים. רמות הגימור של בטון אדריכלי הן שונות. ניתן לצבוע בצבע לבן, לעשות שימוש במספר צבעים, להעניק גימור מחוספס, מודפס וכן הלאה. הכל לפי ראות עיניו של המעצב או האדריכל.

לעצב את הבית עם בטון

תכנון אדריכלי ועיצוב של הבית יכול להיעשות היום באופן פשוט ואסתטי על ידי בטון מוכן וכמובן – בטון אדריכלי. המשמעות היא שניתן לשבת עם האדריכל אשר מתכנן את הבית או אחראי על שיפוץ המבנה ולהחליט על הסוג של בטון אדריכלי אשר בו תעשו שימוש. הבסיס הוא אותו בסיס. זהו למעשה בטון מוכן, אך הוא מוכן עם תוספות שונות אשר מבטיחות יצירת טקסטורות שונות וצבעים שונים. קביעת המרקם המתאים ביותר עבור בטון אדריכלי הוא לחלוטין אלמנט הנתון לשיקול דעתכם וכמובן האדריכל המתכנן את הבית או את השיפוץ. אם בעבר בטון מוכן היה משמש בעיקר בחללים תעשייתיים או במקומות ציבוריים כדוגמת חנויות ושטחי מסחר שונים, הרי שכיום ניתן לעשות שימוש ביציקת בטון אדריכלי ולהוסיף הרבה יותר סטייל לעיצוב הבית. הבטון הוא חומר חזק והאפשרויות להוסיף לו חומרים שונים רק הופכת אותו ליותר ויותר אטרקטיבי עבור אנשים אשר רוצים להוסיף מימד עיצובי עדכני לבניה.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
בעיות פוריות אצל גברים