תקני iso בחברה שלכם

1 זמן קריאה 565 צפיות

לא הכל מכירים את מערכת תקני iso אשר משמשת חברות רבות בישראל וברחבי העולם. עם התפתחותן של מערכות סחר גלובאליות התעורר הצורך בתקינה אחידה אשר תאפשר שליטה בפרמטרים של שונים של תקינות, איכות ובטיחות המוצרים המועברים ממדינה למדינה. למעשה, המילה iso היא קיצור בראשי תיבות למילים International Organization for Standardization שפירושן בעברית: איגוד בינלאומי לתקינה. אמנם מדובר בארגון לא ממשלתי, אך בפועל התקנים הופכים באמצעים שונים לחזקים ותקפים יותר מחוקי הממשלה.

קצת אודות התקנים

התקנים אכן נחוצים כדי להבטיח שליטה וייצור איכותי. חברות שמטמיעות לתוך הארגון תקני Iso 9001 2015 ו – iso 14000 נהנות מאפשרויות סחר מרובות יותר, וחשוב מכך – הן מאפשרות לחברה להתנהל באופן תקין ואיכותי על בסיס תקנים שהושקעה בהם מחשבה מעמיקה של טובי המומחים בתחום הרלוונטי לתקן. התקנים מתמקדים בניהול החברה, כאשר הם מושתתים על שבעה עקרונות ניהול מרכזיים: התמקדות בלקוח, מנהיגות, מעורבות, גישה תהליכית, שיפור, גישה עובדתית לקבלת החלטות ויחסים עם ספק על בסיס תועלת הדדית. עקרונות אלו נשמעים מובנים מאליהם אך תקני ה iso יעניקו לארגון כלים אופרטיביים להשגת המטרות הקריטיות הללו.

אחד התקנים החשובים ביותר בתחום הוא תקן iso 14000  אשר מתמקד בנושא איכות הסביבה. הנושא האקולוגי חשוב לכולנו, והדרך הנכונה להבטיח שהארגון שלכם לא יפגע בסביבה היא להטמיע ולאכוף את התקן. בשלב הראשוני יידרש זיהוי של ההשפעות הסביבתיות ובתהליך מובנה ושיטתי התקן יסייע לחברה לחולל שינוי ושיפור של הפעילות בכל הנוגע לאיכות הסביבה. הטמעת התקן משדרת לסביבה העסקית שבה פועל הארגון שמדובר בחברה אחראית ובעלת יכולת לשיפור ושינוי לטובה. במידה וכבר הטמעתם בארגון את תקני iso 9000, כדאי מאד לשדרג ולהתקדם לתקני Iso 9001 2015 אשר מאפשרים לחסוך בתיעוד מיותר. אחת הטענות נגד התקינה היא העבודה והניירת אשר התקינה מייצרת. מדובר ברע הכרחי הנובע ישירות מעבודה מסודרת ומההוכחות הנדרשות לביצוע הפעילות. עם זאת, בתקן 9001 שנוצר בשנה הקודמת נעשה מאמץ להמעיט במצבים שבהם התקינה דרשה תיעוד שאינו הכרחי. המטרה היא ייעול העבודה ללא כל התפשרות על איכות התהליך. רעיון השיפור המתמיד נשמר כאבני היסוד שעליהן נשענת המערכת כולה.

כאשר אתם מחליטים לבצע את הצעד הנכון והחיוני ולהכניס את התקנים לארגון שלכם יש לדאוג לייעוץ והכוונה מן השורה הראשונה. חפשו אחר יועצים שיוכלו להעביר בצורה חלקה ונכונה את התהליכים המורכבים שדורשת תקינת ה iso. בנוסף מומלץ מאד לתור אחר מערכות מחשב שיוכלו לתמוך בתהליך.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קידום אתרים – הבסיס לקיימות האתר שלכם