איזה אוכל לכלבים כדאי לבחור?

1 זמן קריאה 409 צפיות

בניגוד מוחלט אלינו, בני האדם, הכלבים שלנו מסתפקים במועט ואינם דורשים הרבה על מנת להיות מרוצים ושמחים. אנחנו, מצידנו, צריכים לטרוח אך במעט על מנת להפוך את הכלב שלנו ליצור מאושר ובריא. אחת ההחלטות שעלינו לקחת היא בחירה נכונה של סוג המזון שאנו נותנים לכלב. יש לציין כי כדאי להקדיש תשומת לב מיוחדת לבחירת המזון. לבחירה נכונה של אוכל לכלבים יש משמעות לגבי בריאותו של הכלב לטווח הקצר והארוך, לגבי מראה הפרווה שלו ואפילו לגבי מצב הרוח שלו.

 

מה כדאי לתת לכלב לאכול?

האלטרנטיבה של מזון יבש, אשר ניתן לרכוש ברשתות השיווק ובחנויות לחנויות מחמד, הינה מומלצת מאוד כבסיס לתזונה נכונה. עם זאת, כדאי לדעת כי יש לא מעט סוגים של מזון כזה, ויש להתאים את סוג המזון שאנחנו נותנים לכלב לזן, לגיל, למצב הבריאותי ולחוסרים תזונתיים שונים במידה ויש. כדאי שלא לעשות את הבחירה בעצמנו, אלא להתייעץ עם ווטרינר מוסמך לשם בחירת המזון הראוי.

באופן כללי, ניתן לחלק את המזון היבש לכלבים שנמצא על המדפים לשלושה סוגים עיקריים. ניתן לרכוש מזון מסוג פרימיום, אשר מבוסס על שאריות מתעשיית הבשר. מזון מסוג זה נחשב לירוד יחסית, שכן הוא מכיל כמות מעטה של חלבון מן החי- לכן, הוא פחות מזין ופחות משביע. למרות מחירו הזול, תמצאו שהכלב אוכל כמויות גדולות הרבה יותר על מנת לשבוע, ולכן מזון זה לאו דווקא מהווה אופציה משתלמת.

הדרגה הבאה היא מזון סופר פרימיום- בשר (חלבון מן החי) בתוספת פחמימה מורכבת כלשהי, אשר יכולה לסייע להשלים חוסרים וכן להסדיר את פעילות מערכת העיכול.

סוג המזון היקר ביותר, וכמובן האיכותי ביותר, הוא האולטרה פרימיום. מזון זה מכיל דג כלשהו בתוספת פחמימה מורכבת, ויטמינים ומינרלים.

 

תוספות ופינוקים

המזון היבש אמנם מהווה את הבסיס לתזונת הכלב, אך אין כל מניעה ממתן “צ’ופרים” מדי פעם- שאריות מהאוכל שלנו, בעיקר כאלה הכוללות חלבון מן החי, יתקבלו בשמחה על ידי כל כלב. חשוב לוודא כי אם נותנים לכלב פיסה של דג או עוף, מוודאים קודם כי אין בה עצמות כלל. עם זאת, לא כדאי להרגיל את הכלב לפינוקים אלה בתדירות גבוהה מדי- מעבר להיותו של הרגל זה יקר מאוד עבור הבעלים, מערכת העיכול של הכלב אינה רגילה להתמודד עם מזון של בני אדם, ולכן התבססות על מזון כזה עלולה לפגוע בבריאותו.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
דודי שמש – משתמשים בחוכמה בשמש