איך כותבים רב מכר?

1 זמן קריאה 838 צפיות

כולם אוהבים לחלום על סיפורה של ג’יי. קיי. רולינג, מחברת סדרת ספרי הארי פוטר, אשר נאלצה לשבת ולכתוב בבתי קפה את העלילה שהפכה אותה מחסרת כל למיליארדרית. אפשר לטעון שרולינג יש רק אחת אבל כולנו נתקלנו בסופרים נוספים שכתבו רבי מכר. מה הופך ספר לרב מכר, ואיך עוברים מכתיבה למגירה לכתיבת ספרים שאנשים ירצו לקנות במיליונים? סביר מאד להניח שלאף אחד אין התשובה על השאלה הזו, אבל ישנן כמה נקודות למחשבה שמהוות מכנה משותף לסופרים רבים שכתבו ספרים מצליחים.
ראשית, אסור להתייאש. כאשר אתם מתבוננים ברשימת הספרים והסופרים האהובים עליכם, סביר מאד להניח שאתם מסתכלים על אנשים שיש להם כוח רצון חזק. קחו סופרת כמו סמנתה יאנג ספרים שכתבה רבי מכר רבים בעודה צעירה לימים – סביר להניח שהיא לא הייתה חייבת להתמודד עם כישלונות וקשיים. ובכל זאת – תוכלו לראות שהיא מקפידה לנהל בלוג ולפרסם באופן סדיר, כך שהקריטריון החשוב הבא הוא – להתמיד ולעבוד קשה גם כאשר מצליחים וכמובן – גם לפני שההצלחה מגיעה. אין ספק שעבודה קשה, התמדה ועמידות לכישלונות היא מרכיב חיוני להצלחה בעולם הכתיבה והספרות.
תכונות חשובות לסופר מצליח
מי ששואף להצליח העולם הספרות צריך לקרוא הרבה ספרים, ולהתעמק ביצירות של סופרים טובים ומשמעותיים מהתחום שלכם. רוצים לכתוב ספרי מתח ואימה? שימו יד על רשימה של סטיבן קינג ספרים מומלצים וקראו את כולה בקפידה. מתעניינים בכתיבת ספר רומנטי – עיינו בספריה של סמנתה יאנג ספרים כדי לקבל מושג על סופרת מודרנית ואהובה. שימו לב כאשר אתם מעיינים באותם סטיבן קינג ספרים מומלצים לנפח העבודה, לאורכם של הספרים, לטכניקות השונות ולסגנון. המטרה שלכם היא לקבל השראה וללמוד מהטובים ביותר.
עצה חשובה נוספת בימינו היא פעולה בזירות הווירטואליות – עיינו בבלוגים ובחשבונות של סופרים ברשתות החברתיות. יש סופרים שהצליחו עד כדי כך שהם אינם זקוקים לפעילות הזו, אבל עבורכם מדובר בדרך ישירה להגיע אל הקוראים שלכם. אגב, ספרים דיגיטליים הם הכיוון הטוב ביותר עבור סופר חדש כיום – במיוחד כאלה שמתכננים הוצאה לאור בכוחות עצמם. ולבסוף, העצה החשובה ביותר היא לכתוב בגלל אהבת הקריאה ולהמשיך ליהנות מהקריאה עצמה. רק סופרים מעטים מאד, במיוחד בעברית, מתפרנסים מהכתיבה – אבל אנשים רבים מאד מתענגים על עבודת הכתיבה וחלוקתה עם העולם. עשו שימוש בפלטפורמות הדיגיטליות כדי לשתף מספר גדול של אנשים ביצירה שלכם ואל תחששו לחלום.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
חנויות שטיחים וטפטים
איך כותבים רב מכר?