אפשרויות הטיפול בדלקת מפרקים ניוונית

0 זמן קריאה 646 צפיות

הברכיים שלנו עושות כל כך הרבה, גם מבלי שנשים לב אליהן ואל פעולתן בשגרת היום יום. רק כאשר אנחנו מרגישים פגיעה בטווח התנועה שלנו, או כאבים חריפים בברך, אנחנו “נזכרים” בהן ופונים להתייעצות אצל אורטופד מומחה ברכיים. ישנם סוגים שונים של בעיות בברכיים, כאשר אחת מהן היא מחלת מפרקים כרונית אשר נקראית אוסטאוארטריטיס. רופא ברכיים מומחה ידע לאבחן ולהחליט האם מדובר במצב זה או אחר וגם ימליץ על אופן הטיפול הרצוי.

מהי דלקת מפרקים ניוונית?

דלקת מפרקים ניוונית, או בשמה הלועזי אוסטאוארטריטיס, היא מחלה כרונית הפוקדת את המפרקים. במהלכה מתרחש בהדרגה של הרס הסחוס המפרקי וכמו כן של העצם הסמוכה לה. זוהי מחלה נפוצה ביותר בעולם המערבי, כאשר מעל גיל 65 יש סיכוי של 11 אחוזים ללקות בה, ומעל 80 אחוזים מבני השמונים ומעלה סובלים ממנה ופונים בשל כך לייעוץ אצל אורטופד מומחה ברכיים. לנשים יש סיכוי גבוה יותר לחלות במחלה זו מאשר לגברים.
קיימים גורמים שונים להופעת אוסטאוארטריטיס, כאשר כל אורטופד מומחה ברכיים יציין את ההזדקנות, ההשמנה והתורשה כגורמים כלליים ועיקריים.
לצד גורמים אלה קיימים גורמים מקומיים כגון שינויים דלקתיים, שינויים ניווניים, טראומה שנגרמה למפרק ופגעה גם בסחוס הפרקי, חוסר באספקת דם לעצם בשל טראומה או שתיית אלכוהול וגידולים ומחלות מטבוליות שונות.

איך נזהה את הדלקת?

ישנם מספר תסמינים להופעת אוסטאוארטריטיס מסוגים שונים. על פי רוב, המטופל ירגיש כאב הדרגתי אשר מופיע לסירוגין בעת פעילות כלשהי, ולאחר מכן הכאב יופיע גם במנוחה ובשינה. במקביל, יתרחש קשיון של המפרקים והמפרק יוגבל בתנועה עד כדי איבוד תנועה כולל. כל אלה גורמים מן הסתם לירידה באיכות החיים, וללא טיפול נאות על ידי אורטופד מומחה ברכיים, המצב עלול להחמיר ולהעלות את הסכנה למחלות אחרות הנילוות לאוסטאוארטריטיס.
אם אתם חשים בתסמינים אלה, כדאי להתייעץ עם אורטופד מומחה ברכיים, להתאמת הטיפול הנכון. הטיפול במצב של אוסטאוארטריטיס מיועד לשליטה בכאבים, ומאפשר שיפור של התפקוד היום יומי.

טיפול בדלקת

כאמור, קיימים מספר אפיקי טיפול במצב של אוסטאוארטריטיס: הטיפול הלא תרופתי והטיפול התרופתי וטיפול ניתוחי וכזה שאינו ניתוחי. הטיפול הלא תרופתי יכלול ירידה במשקל והתאמה של פעילות וכמו כן התעמלות. הטיפול התרופתי יהיה מורכב מתרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידיות וכמו כן הזרקה של סטרואידים וחומצה היאלורונית. כאשר תתבצע פניה אל אורטופד מומחה ברכיים, הוא ישקול טיפול שאינו ניתוחי, כדוגמת סדים או תומכים להורדת העומס מהמפרק. במידת הצורך יומלץ על האופציה הניתוחית, בהתאם לגיל של המטופל ולמצבו.
על פי רוב, ימוצו האפשרויות הלא ניתוחיות, אשר יכולות להיטיב עם המטופל. במידה והרופא המומחה רואה שאין שיפור במצב, או שקיימת החמרה או שלפי חוות דעתו המקצועית יש צורך בניתוח, הוא ימליץ על כך.

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מעצבים מרפסת בקלות
אפשרויות הטיפול בדלקת מפרקים ניוונית