ביטוח תלמידים- גם בתקופת החופש הגדול

1 זמן קריאה 446 צפיות

החופש הגדול נמצא בפתח ואלה הימים בהם מתחבטים ההורים מהי המסגרת הטובה ביותר עבור ילדיהם בימים אלה. בכל מסגרת בה ישהו הילדים, תאונות יכולות לקרות, תאונות הכוללות נזקים זמניים שיחלפו במשך הזמן או חלילה נזקים קבועים. כך או כך, ביטוח תלמידים בו מבוטחים כל התלמידים עליהם חל חוק חינוך חובה (תלמידי גן טרום חובה עד י”ב) יסייע לממן לפחות חלק מן ההוצאות שיגרמו בגין התאונה.                                                                                                                                      Scales Of Justice - Law - Knowledge

באילו מצבים ניתן לתבוע?

ראשית, חשוב להדגיש כי ביטוח תלמידים תקף וקיים בכל רגע ואין לו קשר עם שעות בית הספר. הוא תקף הן בשעות אחר הצהריים במהלך שנת הלימודים והן במהלך החופש הגדול. פיצויים ישולמו למשפחתו של התלמיד במצב של מוות- סכום  הרשום בפוליסה, במצב של נכות מלאה וקבועה, מצב של נכות חלקית וקבועה,  וכן נכות זמנית אשר תחלוף לאחר תהליך של שיקום. התלמיד ומשפחתו זכאים גם להחזר בגין הוצאות רפואיות- טיפולים משקמים או השכרת אמצעי עזר שיסייעו לו בתהליך כמו כסא גלגלים, גם הוצאות שאינן נכללות בהחזר הניתן במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

האם ישנה התיישנות על התביעה ומתי?

ההתיישנות עבור התביעה חלה לאחר שלוש שנים. עם זאת, כיוון שמדובר בקטין, ההתיישנות תחול שלוש שנים מיום הגיעו של התלמיד לגיל 18, כלומר עם הגיעו לגיל 21.

האם ישנו קשר בין תביעת הביטוח לתביעת נזיקין או רשלנות רפואית?

בחלק לא קטן מן המקרים, בנוסף לפיצויים שזכאים התלמיד והוריו לקבל במסגרת הביטוח, הם זכאים לפיצויים נוספים. לעיתים מדובר על פיצויים בעבור תביעת נזיקין- פיצוי אותו אמור לשלם גורם התאונה, למשל הנהג במקרה של תאונת דרכים. אם חלילה לא טופל התלמיד כראוי הוא זכאי להגיש תביעת רשלנות רפואית. פיצויי הנזיקין או אלה להם הוא זכאי, אם אכן ימצא כך, בגין תביעת רשלנות רפואית אינם קשורים לסכום לו הוא זכאי במסגרת הביטוח, כלומר סכומי הפיצויים במסגרת תביעות אלה לא יקוזזו מסכום הפיצויים במסגרת הביטוח. לכן, אין דבר שימנע מן התלמיד והוריו לקבל את הפיצוי המגיע להם גם בתחום הנזיקין או הרשלנות הרפואית.

למי לפנות על מנת למצות את הזכויות במסגרת הביטוח

אמנם כל תלמיד בישראל מבוטח במסגרת הביטוח המיועד לתלמידים אך עדיין, בכדי לקבל את המגיע מומלץ לפנות לעורך דין המומחה בתחום הביטוח. נדרשת בקיאות בחוקים הקשורים בתחום על מנת למצות את מלוא הזכויות.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כל הדרכים לשיפור מראה הפנים והשיער