בעיות בתפקוד המיני ובפוריות אצל גברים

0 זמן קריאה 643 צפיות

מביך לדבר על כך, ובשל כך גברים רבים נמנעים מטיפול. אבל, חשוב לדעת כי ניתן לטפל בבעיות שונות בתפקוד המיני אצל גברים כמו בעיות זקפה שונות, וריקצולה וכן הלאה. התמודדות כנה עם התופעה, ופניה לטיפול מקצועי אצל רופא המומחה בתחום, עשויים להפוך את הטיפול לאפקטיבי יותר. באופן זה ניתן לשפר בצורה ניכרת את איכות חייהם של גברים רבים.

טיפול באין אונות

תחת המושג אין אונות נכנסות בעיות שונות ומגוונות. בעיות זקפה למשל, עלולות להיגרם ממצבים גופניים אך גם ממצבים בהם האדם מצוי בלחץ נפשי. לחץ זה הכולל חרדה ודאגה, יכול להוביל לקושי בהשגת זקפה, או לאימפוטנציה (אין אונות). הקושי כאן בשונה מבעיות אחרות בתפקוד המיני כמו וריקצולה, הוא קושי להשיג זקפה או לשמור על הזקפה לאורך זמן. חשוב לדעת, כי יש טיפולים שונים ומגוון רחב של כלים המאפשרים לתת מענה לבעיות זקפה. אחד מהטיפולים הנפוצים הוא טיפול על ידי תרופות לאין אונות. תרופות שונות כדוגמת ויאגרה מצריכות מרשם רופא, וכאשר נעשה בהן שימוש נכון, הן נמצאות כיעילות עבור כשבעים אחוזים מהגברים. במקרים שונים, בהם הטיפול בכדורים במצב של בעיות זקפה אינו עובד, יש מקום לשקול טיפול של הזרקה באופן ישיר לפין. על אף החשש המובן, הטיפול הזה הוא יעיל ואינו כרוך בכאב.

בעיות פוריות אצל גברים

מעבר להופעתן של בעיות זקפה אשר גורמות לקושי בתפקוד המיני ובהמשך לפגיעה בפוריות, קיים עוד מצב גופני שכיח. מדובר בתופעה הקרויה וריקצולה, וגברים רבים אשר סובלים ממנה אינם יודעים כלל כי הם סובלים מזה. וריקצולה היא מצב של דליות באשכים, אשר נגרם כתוצאה מהפרעה בניקוז הדם מהאשך. בדומה למצבי בעיות זקפה, גם במקרה זה יש דרגות חומרה שונות לתופעה. היא עלולה לא להיות מורגשת, או לגרום לפגיעה בתהליך של ייצור תאי זרע, פגיעה בייצור הורמון המין הגברי, לעתים מופיעים גם כאבים באשכים וכן הלאה. הטיפול במצב זה הוא טיפול ניתוחי, אשר יכול להתבצע בגישה מיקרו כירורגית מתקדמת. לניתוח זה קיימים יתרונות ברורים ויעילותו מוכחת. שיעור הישנות התופעה הוא נמוך במיוחד לאחר ניתוח.

טיפול יעיל ומהיר

חשוב לדעת כי במקרים של בעיות זקפה או וריקצולה או בכל בעיה אחרת בתפקוד המיני ובפוריות, כדאי לפנות לרופא מומחה. אורולוג אשר מתמחה בנושאים אלה יוכל לתת פיתרון אפקטיבי אשר מותאם אישית למטופל וגם לחומרת הבעיה אשר ממנה הוא סובל. הימנעות מטיפול בבעיה או דחיה של הטיפול לא מעלימים תופעות אלה, והן רק הולכות ותופסות יותר מקום בחיים (במצבים של אין אונות) או שמחמירות ואף גורמות לקשיים ממשיים בפוריות ולכאבים (במצבים של וריקצולה למשל). הרופא יוכל לאבחן את הבעיה בצורה מדויקת, להגדיר את חומרתה ולהתאים את הטיפול הדרוש בהתייחס גם לגילו, מצבו וההיסטוריה הרפואית של המטופל.

 

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
להוציא את המקסימום מהארגון שלכם
בעיות בתפקוד המיני ובפוריות אצל גברים