בעיות פוריות אצל גברים

1 זמן קריאה 476 צפיות

נושאים שונים כמו אימפוטנציה או בעיות של פוריות הגבר, אולי אינן נושא שיחה שכיף להעלות, אך למעשה לא מעט גברים נתקלים בבעיות פוריות. כיצד יודעים שיש בעיה? מה הגורמים לבעיות כמו אין אונות או ירידה בפוריות? ואל מי כדאי לפנות על מנת לטפל בבעיה ביעילות מירבית?

מהי אין אונות?

אימפוטנציה הוא מושג אשר מתאר הפרעה בזקפה. בציבור הרחב הוא מאוד רווח, וזאת על אף שרופאים בתחום של פוריות הגבר ובתחומים אחרים אינם עושים בו שימוש. הנתונים מראים כי רק 15 עד 25 אחוזים מהגברים יפנו לרופא על מנת לטפל בבעיה בתפקוד המיני כמו אימפוטנציה. הבעיה עלולה לפגוע גם בדימוי העצמי של הגבר וכמובן שגם בקשר הזוגי.

הגדרה של אימפוטנציה היא אי יכולת באופן עקבי או חוזר על עצמו להגיע למצב בו הפין נוקשה, או לשמור על הזקפה באופן אשר מספיק לקיומם של יחסי מין. מדובר כמובן בהגדרה יחסית, והמצב משתנה מגבר אחד למשנהו. על פי רוב הגברים מעל גיל 40 הם אלה אשר יתלוננו על אימפוטנציה, אך גם גברים בגיל העשרה ובגילים צעירים יותר עלולים לחוות זאת.

קיימות סיבות שונות למצבים של אימפוטנציה או בעיות זיקפה. הסיבות נעות מגורמים פיזיים ובעיות מכניות בתפקוד מערכת הדם. סיבות נפוצות יכולות להיות נטילה של תרופות מסוימות כמו תרופות לטיפול ביתר לחץ דם וקיימות כמובן גם סיבות רגשיות פסיכולוגיות כמו חרדה וסטרס.

כיצד מאבחנים אין אונות ובבעיות נוספות?

הטיפול בבעיות כמו אימפוטנציה או בעיות שונות בתחום פוריות הגבר, יעשה על ידי רופאים המומחים בתחום. קיימים טיפולים שונים ומגוונים כמו למשל תרופות למצבים של אימפוטנציה – אשר ניתנות על ידי מרשם רופא. תרופות אלה בטוחות עבור כ-70% מהגברים. מעבר לתרופות אלה קיימים גם טיפולים נוספים במידה והתרופות אינן משפיעות או במצבים אשר בהם לא ניתן ליטול תרופות אלה. אמנם אימפוטנציה אינה בעיה בתחום של פוריות הגבר, אך למעשה היא פוגעת באופן ישיר ביחסי המין ובכך גם נפגעת הפוריות. במידה ומתגלה בעית פוריות מכל סוג, יש לאבחן אותה ראשית באמצעות ביצוע בדיקת זרע. בדיקת זרע חיונית לאיבחון מצב פוריות הגבר במצבים בהם בני זוג מנסים להרות במשך תקופה ללא הצלחה או אצל זוגות אשר מתכננים הריון. זאת בהנחה ולא קיימת בעיה בתפקוד ביחסי המין.

 

טיפול בבעיות פוריות

הטיפול בבעית פוריות הגבר, במידה ואכן מתגלה כזו, מבוצעת על ידי רופא מומחה. חשוב לפנות אל רופא אשר מומחה בתחום של פוריות הגבר על מנת לאבחן את הבעיה ולהעניק לה את הטיפול הנכון. טיפולים מתקדמים מסוגים שונים מאפשרים להתגבר על בעיות פוריות כמו ספירת זרע נמוכה או בעיות מבניות המובילות לפוריות נמוכה בגברים. איבחון נכון מאפשר לטפל בצורה יעילה יותר בבעיה, אם קיימת.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
עוברים למשרד חדש
בעיות פוריות אצל גברים