הוצאת דרכון ספרדי

1 זמן קריאה 414 צפיות

אם גם אתם מעוניינים ליהנות מכל היתרונות המצויים במדינת ספרד ובמדינות נוספות המשתייכות אל האיחוד האירופאי, הגיע הזמן לברר כיצד גם אתם יכולים להוציא דרכון ספרדי. דרכון המאפשר כניסה ויציאה אל כל מדינות אירופה וכן אפשרות לעבוד, ללמוד ולטייל בכל מדינה שמשתייכת אל גוש מדינות האיחוד. הבה נתחיל!

 

דרכון ספרדי – על מה מדובר?

בשנת 2015 נחקק בספרד חוק שמאפשר לצאצאים של מגורשי ספרד לקבל אזרחות ספרדית ולאחר מכן להוציא דרכון ספרדי. מבחינת ספרד, הוצאת  דרכון ספרדי הוא הליך בו נוקטים אנשים שמעוניינים באזרחות ספרדית. הליך הוצאת הדרכון רלוונטי ליהודים המתגוררים בישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם כל עוד הם צאצאים של מגורשי ספרד במאה ה- 15, צאצאים של נפגעי המשטר הדיקטטורי במדינה במהלך המאה העשרים או צאצאים של נפגעי מלחמת האזרחים בספרד. באם גם אתם מעוניינים בדרכון ספרדי, תצטרכו להוכיח שיש לכם שורשים היסטוריים המשייכים אתכם ליהדות ספרד ולאחר מכן תצטרכו להשיג אישור שמוכיח שאכן יש למשפחה שלכם שייכות כלשהי ליהדות ספרד. רק לאחר שלב זה ניתן יהיה להתחיל בתהליך הוצאת הדרכון.

 

מוציאים דרכון ספרדי

חשוב לקחת בחשבון שהוצאה של דרכון ספרדי אפשרית רק לאחר קבלת קבלת אזרחות ספרדית. בנוסף, דרכון ספרדי יינתן רק לאדם ללא עבר פלילי שמציג תעודת יושר נקייה. הדבר הראשון אותו יש לקחת בחשבון הוא שיש להוכיח קשר בין המבקש למגורשי ספרד, דבר אותו ניתן לעשות על ידי ההוכחה שבמשפחה מדברים או דיברו לאדינו ושיש זיקה כלשהי לספרד. המבקש חייב להוכיח קשר משפחתי למגורשי ספרד וזאת באמצעות מסמכים שונים או אישור מהרב של הקהילה היהודית בספרד, לעבור בחינה שעיקרה להוכיח שהמבקש יודע ספרדית, להוכיח קשר ממשי למדינה, להגיע לספרד לצרכי חקירה על ידי נוטריון ספרדי, לעבור 2 בחינות שעיקרן ידיעת השפה הספרדית וידיעת החוקה הספרדית (כולל המנון ספרד).

 

חשוב לקחת בחשבון שלאחר הוצאת אזרחות ספרדית תהליך הוצאת דרכון ספרדי הוא תהליך קצר ופשוט. בכדי לקצר תהליכים והוצאות מיותרות של כסף, ישראלים רבים נעזרים בעורכי דין בעלי ניסיון בכל הקשור אל תהליך הוצאת  דרכון ספרדי. אלו בודקים את הזכאות של המבקש לאלו, עוזרים בכל הקשור אל המסמכים אותם יש להגיש (חלק מהמסמכים מצריכים אימות על ידי עורך דין), מספקים הדרכה באשר לפעולות אותן יש לעשות אל מול הקונסוליה הספרדית (שלב אחרון) ומייעצים כיצד להתנהל אל מול שגרירות ספרד. בהצלחה!

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הריון לא רצוי