הצלחה בחיים כדרך חיים

1 זמן קריאה 423 צפיות

האם הצלחה בחיים היא עניין של מזל או של דרך חיים מודעת? מה הם התנאים המייצרים הצלחות במהלך החיים והאם כל אחד ואחת מאיתנו ראוי להצלחה בחיים? יצאנו למסע בעקבות ההצלחה וחזרנו עם המסקנות הממתינות לכם בשורות הבאות.                           Brother and sisters showing thumbs up

על פי ההגדרה המילונית, הצלחה היא ההיפך מכישלון והיא מושגת כאשר אנו מגיעים אל היעד אותו הצבנו לעצמנו. השורש העברי של המילה הצלחה מורכב מאותיות צ.ל.ח, והוא מסמל לנו את הדרך אותה אנו אמורים לעבור בדרך להצלחה- אנו אמורים לצלוח משימות, יעדים ומטרות אותן הצבנו בפנינו. יחד עם זאת, הצלחה בתחומי החיים היא עניין אובייקטיבי הנקבע בהתאם למטרות אותן הציב אדם מסוים בדרכו, וכפועל יוצא מכך, הצלחה בחיים בעיני אדם אחד תהיה שונה מהגדרות ההצלחה של אדם אחר. אף על פי כן, להצלחה בחיים ישנו מכנה משותף לכלל החותרים להצלחה והוא: הצגת המטרה בראש ובראשונה. עצם הצבת המטרה היא המפתח להצלחה, והיא זו המכוונת אותנו לחתור לעבר ההצלחה. הצבת מטרות בחיים מהוות חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כל אחד ואחת מאיתנו, בין אם מדובר במטרות המיועדות לצרכי הקיום היומיומי ובין אם מדובר במטרות ויעדים אותם אנו מציבים לטווח הרחוק.

כיצד ניתן לפעול לטובת השגת המטרות אותן אני מציב לעצמי?

כמוסבר לעיל, יצירת הצלחה בחיים מתאפשרת אך ורק באמצעות הצבת מטרות ויעדים והשגתם. על פניו, כל אחד ואחת מאיתנו יכול (ואף ראוי) להשיג הצלחה בכל אחד מתחומי החיים הרלוונטיים לגביו, וזאת במידה והוא פועל לטובת השגת המטרות אותן הוא הציב בפניו. הדרך להשגת היעדים והמטרות היא לעיתים דרך המחייבת אותנו להסתייע בשירותיהם של אנשים אחרים, ובחלק מהמקרים היא מחייבת אותנו “להצטייד” בכלי עזר אשר יכוונו אותנו לאורך הדרך.

אחת הפעולות היישומיות ביותר להשגת מטרות ויעדים היא תכנון מובנה של כל השלבים בדרך להשגת המטרה. פעולה זו ניתנת לתכנון קפדני והיא מחייבת אתכם להעלאות על גבי נייר את הפעולות אותן תדרשו לבצע בדרך להגשמת המטרה. לאחר שרשמתם את תכנית הפעולה שלכם בנוגע להשגת המטרה, תדרשו לפעול בהתמדה ליישומם המלא של כל אחד מהשלבים המופיעים ברשימה שלפניכם. ההתמדה תייצר עבור רבים מכם תחושת סיפוק אשר תוביל לתחושת מימוש עצמי התורמת רבות לתהליך כולו. מימוש עצמי בשילוב עמידה ביעד הם ללא ספק המרכיבים העיקריים של ההצלחה בחיים. אתם מוזמנים להתנסות, לחוות וליהנות מהדרך אשר תוביל אתכם בסופו של דבר למסלול ההצלחה!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
שימוש באבקת חלבון