הקריטריונים לקבלת קצבת נכות כללית באמצעות המוסד לביטוח לאומי

1 זמן קריאה 397 צפיות

ישנם הרבה נכים בארץ אם כתוצאה מפגיעה גופנית או נפשית אשר זכותם לקבל קצבת נכות. הקריטריונים לקבלת קצבת הנכות הם:                    Couple in doctor's office smiling                        

  • אזרח ישראל מעל גיל 18 ועד גיל הפרישה
  • מי שאינו יכול לעבוד בגלל נכות גופנית או נפשית
  • אדם שאינו משתכר לסכום השווה 25% מהשכר הממוצע במשק

ישנה גם קצבת נכות כללית, שהיא בעצם קצבת קיום שניתנת לנכים שבגלל ליקוי גופני, שכלי או נפשי, אינם יכולים להשתכר או ששכרם פחות בגלל מוגבלותם הפיזית או הנפשית. קצבת נכות זו, ניתנת לנכים אלה, על פי חוק הביטוח הלאומי. את קצבת הנכות, יעביר המוסד לביטוח לאומי לחשבון הבנק של הזכאי. במידה והזכאי יהיה למטה מגיל 18, והאפוטרופוס של אותו זכאי, הגיש תביעת נכות, הקצבה תשולם לחשבון הבנק שיפתח האפוטרופוס לאותו זכאי קטין. לאנשים מבוגרים או קטינים הסובלים מאוטיזם, ישנו סעיף נכות הדן בנכויות נפשיות ויש סעיף מיוחד הדן בפיגור השכלי. ישנם הרבה בוגרים נכים שעדיין מתגוררים בבית וזקוקים לקצבה זו, חשוב לא לוותר ולהגיש את הבקשה עבור השירותים המיוחדים שתוגש יחד עם הבקשה עבור קצבת נכות כללית.

מה קורה לאחר שקטין שזכאי לקצבה מגיע לגיל 18?

המוסד לביטוח לאומי, כאשר קטין נכה, מגיע לגיל 18 ושלושה חודשים, הוא מפסיק לשלם את קצבת נכות כללית. יש לדאוג להמציא שוב את המסמכים הרפואיים המראים על נכות הילד לעובד הסוציאלי כך שניתן יהיה להמשיך לקבל את קצבת נכות גם לאחר הגיעו לגיל 18.יש לצרף לתביעה אישורים על טיפולים רפואיים, אישורים על עבודה ושכר ממקום העבודה במקרה והמבוטח עובד. במידה והתובע הוא לומד במסגרת של חינוך מיוחד, יש לצרף את האישורים על כך.

כיצד מתחלקת קצבת הנכות הכללית

50% מקצבת הנכות הכללית מיועדת להשתתפות בדמי אחזקה של המסגרת החוץ ביתית כמו מעון יום לנכים או מוגבלים בנפשם. 30% מהקצבה מיועד לפעילות פנאי ו20%  הנוספים יועברו לידי ההורים של אותו נכה המחזיקים בו בביתם להוצאות כלכלה. ישנם מקרים, בהם נדחית הבקשה לקצבת הנכות היות ונקבעו לו פחות אחוזי נכות כמו- 40%,  או אדם נכה שנקבעה לו דרגת אי כושר להשתכר שכר שלא עולה על 50% מהשכר הממוצע במשק וזאת ,מהקביעה האחרונה שלא עברה על תקופה של שישה חודשים יכול לבקש בדיקה מחודשת של הוועדה הרפואית. במידה וישנה החמרה רפואית במצבו של הנכה, יש להגיש את הבקשה לבדיקה מחדש, בצירוף תעודות רפואיות המראות על כך.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
חשיבותו של הריצוף לעיצוב הבית