התנהלות כספית בעסקים קטנים

1 זמן קריאה 484 צפיות

מה הדבר הראשון שתעשו כשתפתחו את העסק? אם תעברו שורה ארוכה של יזמים הם ישיבו על השאלה הזו בדרכים רבות ושונות. אחד ישטוף את הרצפה, אחר יתמסר לעיצוב הלוגו. יש מי שישקיע את כל המשאבים בסידור חלון הראווה ויש מי שיחפש מזכירה מעולה שתוכל לשמש כיד ימינו. אבל כל האנשים האלה נתנו תשובה מוטעית – כי הדבר הראשון שצריך לעשות כשאתם פותחים עסק הוא לבנות תכנית עסקית כלכלית ברמה הגבוהה ביותר. הדבר השני שצריך לעשות הוא להמשיך ולעקוב אחרי הפעילות הכלכלית של העסק שלכם ברמה היומיומית והמסודרת ביותר.

אפילו אנשים ששונאים מספרים, אפילו בעלי עסקים שהחזון שלהם הוא עיצובי-שיווקי – אף בעל עסק לא יכול להרשות לעצמו להתעלם מהצד הכספי ולהשאיר אותו בידיהם של מנהל החשבונות ורואה החשבון. הדמויות הללו, חשובות ככל שיהיו, הן לא מי שיציל את העסק שלכם כשהצ’קים יחזרו. כשתבקשו סיוע בפתיחת עסק הם ייתנו לכם את התשובות הטכניות, אבל לא את המהות של ההתנהלות הכלכלית. בסופו של דבר הכדור בידיים שלכם. תזרים מזומנים בעסק קטן הוא התחום החשוב ביותר בפעילותו. אין לכם כיסים עמוקים ואין לכם לאן ליפול.

דוחות שחיוני שתראו

למרבה המזל אפשר להשיג כיום פתרונות חכמים שיאפשרו לכם להחזיק את כל המידע על כף ידכם. האם אתם עומדים להיות במשיכת יתר בבנק? מתי זה יקרה? מה הפעולות שמובילות למצב הזה? דוח כזה הוא הדוח עבור תזרים מזומנים בעסק קטן שאתם זקוקים לו. אל תתפשרו על דוחות סטנדרטיים של הנהלת חשבונות שבעצם לא מראים לכם שום דבר על המציאות הממשית של הפעולות שלכם כאן ועכשיו. התעקשו לקבל דוחות חיים ובועטים שנותנים לכם התראות בזמן אמת ולא לאחר מעשה.

כאשר אתם מחפשים אחרי סיוע בפתיחת עסק התשובה הטובה ביותר היא כלי כלכלי טוב שיתממשק עם הנהלת חשבונות וייתן לכם, ממש למסך הטלפון החכם שלכם, את האמת על המצב הכלכלי של העסק. בניתם תקציב? זה צעד מעולה וחיוני. עכשיו דאגו לכך שתקבלו דוח שמראה לכם את החריגות מהתקציב בזמן אמת, לטוב ולרע. השליטה שלכם על הצד הכלכלי של העסק היא יקרה מפז, והעסקים שמשגשגים הם אותם עסקים שהבעלים שלהם מחזיקים את היד על הדופק. אל תניחו שבעסק מורכב שהולך וגדל תוכלו להמשיך להתנהל על בסיס תחושה ואינסטינקט. אתם זקוקים לכלים הטובים ביותר כדי להזניק את העסק שלכם קדימה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הכנה לאתגרי העתיד
התנהלות כספית בעסקים קטנים