חיפויי רצפה מעוצבים – מוסיפים צבע לבית

1 זמן קריאה 632 צפיות

חלק בלתי נפרד מאופיו של הבית תלוי בעיצוב בו תבחרו. עיצוב הרצפה אף הוא אלמנט מהותי, וניתן כיום לראות  יותר ויותר בתים שעושים שימוש בחיפויי רצפה חדשים. ישנם סוגים שונים של חיפויי רצפה, ואין צורך להתפשר על ריצוף פשוט. אפשר בקלות לשדרג את מראה הבית באמצעות ריצוף פי וי סי מסוגים שונים. בין אם תבחרו בריצוף עם לינולאום או שתרצו להוסיף טאץ’ מרענן עם שטיח פי וי סי, חשוב שתדעו מה השימושים שלהם ואיך לבחור באפשרות האופטימלית עבורכם.

לא רק בזכות העיצוב

בחירה פופולארית מאוד בתחום חיפויי הרצפה היא ריצוף באמצעות לינולאום. ריצוף פי וי סי כשלעצמו יכול לשמש במגוון מקומות. החל מאולמות ספורט, בתי ספר, חנויות, משרדים, מרפאות ועוד ועד לשימוש הביתי בחדרי העבודה ובמחסנים. ריצוף PVC באמצעות יריעות או אריחים, מעניק עמידות במים ובלחות, מאפשר בידוד אקוסטי ודורש תחזוקה מינימלית. ישנם סוגים שונים של פי וי סי, וכאלה שמתווספים להם אלמנטים שונים לשיפור האקוסטיקה או שיכוך זעזועים למשל.
לינולאום, בדומה לבחירה בריצוף על ידי שטיח פי וי סי, מגיע בצורה של יריעה, ומאפשר אלטרנטיבה מהירה להתקנה, וחסכונית באופן משמעותי מסוגים אחרים של חיפויי רצפה. הלינולאום מיוצר במגוון רחב של עוביים, צבעים וטקסטורות, וניתן לבחור בכזה עם שכבת הגנה יותר  עבה, כדי להגביר את העמידות של המשטח לאורך זמן.
ריצוף באמצעות לינולאום ישמש אותנו בעיקר כאשר יש צורך בחידוש משטחים. הסיבה היא שהוא מאפשר לא להסיר את הריצוף אשר קיים כבר, ובכך מוזיל משמעותית את עלויות ההתקנה ומאפשר התקנה מהירה יותר.

איכות ההתקנה

נושא ההתקנה של ריצוף לינולאום או שטיח פי וי סי הוא חשוב. איכות ההתקנה היא זו שתקבע כיצד תיראה התוצאה הסופית ולכמה זמן הריצוף יהיה עמיד. סוגים שונים של שטיח פי וי סי דורשים שיטות התקנה שונות. ישנם שטיחים אשר מגיעים בצורה של גליל, בדומה לחיפוי לינולאום, וההתקנה של שטיח מסוג זה היא קלה ומהירה ביותר. ישנם שטיחים אשר מגיעים כאריחים נפרדים וכאלה החדישים יותר המאפשרים חיבור פשוט הדומה לפרקט עץ, ובו כל יחידה מתחברת אחת לשניה בדומה לאופן החיבור של פרקט למינציה.
התקנה איכותית של שטיח פי וי סי או של לינולאום צריכה להיעשות על משטח ישר שאינו מכיל גבשושיות או שאריות חומרי בניה. הסיבה לכך היא שכל בליטה, גם אם היא קטנה במיוחד, תיראה בבירור כאשר ההתקנה תסתיים, ותיצור מראה לא אסתטי.

איך לבחור נכון?

היות וקיימים סוגים שונים של חיפויי רצפה, הבחירה בין שטיח פי וי סי, לינולאום או אפשרויות חיפוי נוספות, הופכת ליותר מורכבת. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום, אשר ימליצו לכם על האפשרות המתאימה ביותר עבורכם. זאת בהתאם לגודל השטח שברצונכם לחפות, התקציב אשר עומד לרשותכם וכמובן הטעם האישי והסגנון העיצובי בו אתם מעוניינים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
אפשרויות הטיפול בדלקת מפרקים ניוונית
חיפויי רצפה מעוצבים – מוסיפים צבע לבית