כלים להתמודדות מוצלחת עם אתגרי החיים

1 זמן קריאה 709 צפיות

איך מתמודדים בהצלחה עם אתגרים שונים במהלך החיים? בין אם מדובר באתגרים זוגיים ומשפחתיים או בכאלה אישיים – מספר כלים יכולים לעזור לכם לצלוח אותם. מודעות לקיומן של בעיות שונות היא השלב הראשון בדרך לפתרון שלהן. איך מגייסים מוטיבציה כדי להתמודד עם אתגר או בעיה? קיראו כאן.

פיצוח אתגרים אישיים

זו יכולה להיות השאיפה להתחיל לאכול יותר נכון או לרדת במשקל, שמצריכה מאיתנו לא מעט מוטיבציה בדרך. גם התמודדויות אישיות שהן יותר מורכבות מצריכות מוטיבציה, וזאת כדי לעשות את הצעד הראשון. אז איך מתחילים? הכל מתחיל עם יצירת מודעות לבעיה או להתמודדות. עצם זה שאנחנו יודעים כי קיימת בעיה – אנו כבר בדרך לפתור אותה. אל תנסו להסוות את הבעיה, להתעלם ממנה או להחליט שתתחילו לפתור אותה מחר. הידיעה כי הבעיה קיימת ואתם לא מדחיקים אותה תסייע בידיכם להתמודד איתה ביעילות רבה יותר.

גיוס אפקטיבי של  הסביבה

אם אתם חווים גירושין, שינויים בעבודה או כל התמודדות אחרת – בין אם מדובר במשבר אישי או בבעיה שלכם בלבד, מודעות של הסביבה לנושא אשר איתו אתם מתמודדים יכולה לסייע. כאשר החברים הקרובים, המשפחה או כל קבוצה אחרת הנוגעת למהלך חייכם יודעת עם מה אתם מתמודדים – הדברים נעשים יותר קלים. קל יותר לגייס מוטיבציה לירידה במשקל או להתמודדות עם קושי בעבודה כאשר יש לכם “גב” מהסביבה הקרובה. תוכלו לקבל לא מעט תובנות חדשות מהאנשים הקרובים אליכם ובכך להכריע את הקושי.

להיות כמה שאפשר בעשייה

לטובת האחר או על מנת לקדם את המטרות האישיות שלכם – עשיה מובילה ליותר מוטיבציה. כאשר אתם נמצאים כל העת במצב בו אתם עושים ופועלים, אתם חשים שיש לכם יותר השפעה על חייכם. יותר ממה שנדמה לכם, מודעות לעשייה מתמדת משפרת את תחושת הערך העצמי. גם אם מדובר במשהו פשוט בתחילה, או בהתנדבות מכל סוג – תגלו עד מהרה כי יש לכם מוטיבציה להמשיך ולעשות ולהיות כל העת באנרגיה של פעולה. לא משנה מה יהיה האתגר אשר עמו תידרשו להתמודד, יתכן ופעילות במקום לשקוע במחשבות תסייע לכם רבות.

קבלת תמיכה והעשרת הידע

המחשבה הראשונה כאשר נאמרת המילה “תמיכה” היא כי מדובר בקבוצת תמיכה במובן המסורתי. למעשה, קבלת תמיכה יכולה להיות השתתפות בסדנאות, מפגשים עם אנשים אשר חווים התמודדויות זהות לשלכם וגם למידה על התחום בו אתם מגלים קושי. מוטיבציה יכולה להיווצר בקלות ממפגשים כאלה מכיוון שהם מעשירים הן את הידע בתחום וגם מאפשרים לנו לפגוש אנשים עם התמודדויות דומות לשלנו. מודעות לכך שקיימים עוד אנשים אשר חווים את התחושות והרגשות שאנו גם חשים – היא חלק חשוב בפתרון בעיה והתמודדות עם אתגרים.

כאשר תעשירו את הידע שלכם בתחום בו אתם חווים קושי, תגלו שיותר קל לכם למצוא פתרונות לבעיה ואולי גם להבין מהו השורש של הבעיה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
החגיגה המושלמת
כלים להתמודדות מוצלחת עם אתגרי החיים