כל מה שרציתם לדעת על הוצאת דרכון פורטוגלי

1 זמן קריאה 435 צפיות

אם אתם צאצאי מגורשי פורטוגל ועדיין לא מימשתם את זכותכם החוקית לקבלת דרכון אירופאי – זה הזמן לדעת הכל על ההליך המאפשר לכם, בין השאר, ליהנות מאזרחות פורטוגלית ולאפשר לעצמכם לנוע בחופשיות בכל מדינות האיחוד האירופי. הנה רקע קצר על האפשרות לקבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים ספרדים וכן פרטים אודות ההליך עצמו.

אזרחות פורטוגלית ליהודים ספרדים – מדוע ולמה?

ממשלת ספרד ואחריה גם פורטוגל, הנהיגו מספר חוקים המקנים לכל מי שעומד בהם את האפשרות לקבלת אזרחות. חוקים אלה נוגעים למגורשי ספרד ופורטוגל לאורך הדורות. על מנת להפוך את ההליך לפשוט יותר, הצהירה ממשלת פורטוגל על הקלות בקבלת האזרחות (בהשוואה להליך דומה למי שהוא לא ממגורשי פורטוגל) וכוונה זו נכנסה לתוקף באפריל של שנת 2015.

עיקרי החוק בדבר הוצאת דרכון פורטוגלי לצאצאי יהודי פורטוגל

על מנת לקבל את האזרחות הפורטוגלית, ישנם שלושה שלבים עיקריים בהם צריך לעמוד:

  1. הנפקת תעודת המוכיחה זיקה – בשלב הראשון, על המועמד לקבל תעודה המונפקת על ידי הקהילה היהודית הפורטוגזית (אשר מושבה הוא בפורטו ובליסבון). תעודה זו מעידה על הקשר בין המועמד לבין יהדות פורטוגל או יהודים ספרדים שמוצאם מפורטוגל. עלות הנפקת התעודה היא כ-500 יורו.
  2. הגשת בקשה לקבלת דרכון – באמצעות שגרירות פורטוגל בישראל, יגיש המועמד בקשה רשמית לממשלת פורטוגל ויביע את רצונו לקבלת דרכון פורטוגלי. עלות הגשת הבקשה עומדת על 250 יורו.
  3. קבלת תעודת לידה – אם ממשלת פורטוגל אישרה באופן עקרוני את אזרחותכם החדשה, תקבלו תעודת לידה המשמשת כבסיס אותו תגישו לשגרירות פורטוגל בישראל, והיא תאפשר לכם לבצע הוצאת דרכון פורטוגלי.

 

דגשים נוספים הנוגעים להליך אזרחות פורטוגלית ליהודים ספרדים

במקביל לסעיף הראשון אודותיו פירטנו קודם, תעודה המוכיחה זיקה וקשר ליהדות פורטוגל כרוכה בסיפוק מסמכים שונים המעידים על זיקתכם – תעודות לידה, נישואין, עליה, דרכונים או כל מסמך אחר שעשוי להועיל לתהליך. בניגוד להליכי הבקשה הנוגעים לקבלת אזרחות ספרדית, לא תידרשו לעבור מבדקי שפה או להפגין ידע כללי אודות פורטוגל. יחד עם זאת, אין ספק שאם תוכיחו שאתם דוברים לדינו ושאתם מחזיקים במנהגים מסורתיים נוספים – תוכלו לקבל קידום בתור.

לגבי קרובי משפחה המעוניינים לקבל אזרחות, אם מדובר בבן או בת הזוג הנשואים למועמד, הם יוכלו לקבל אזרחות פורטוגלית רק אם הם נשואים 3 שנים או יותר. ילדיהם, אם הם מתחת לגיל 18, יהיו זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית.

ודגש אחרון אך חשוב – אם אתם מחזיקים בשם משפחה שמקורם היה נפוץ בפורטוגל או בשם משפחה המזכיר את השפה הפורטוגזית, תוכלו להגיש גם כן מועמדות לבדיקה האם אתם זכאים לאזרחות. בנוסף, גם אם משפחתכם הגיעה ממדינות הבלקן, בולגריה, צפון אפריקה, הולנד, בלגיה, צרפת ועוד, ושם משפחתכם הוא בעל ניחוח פורטוגזי – עדיין תוכלו לבחון האם אתם זכאים לדרכון.

על מנת לעמוד בתהליך בהצלחה ולעבור אותו בשלום, חשוב להיוועץ בחברות המתמחות בטיפול באזרחות לאזרחי פורטוגל, וליהנות מכל הטוב שיש לדרכון האירופאי להציע.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מערכת נוכחות מתקדמת