להתחיל נכון – אימוץ שגרת תזונה חדשה

0 זמן קריאה 3364 צפיות

החלק הכי קשה בדיאטה הוא ממש לא ההתחלה, אלא הרצון לשמור על כך לאורך זמן ולא “ליפול” בחזרה להרגלים ישנים. רובנו מאמצים בשיא ההתלהבות הרגלי תזונה מסוימים ומכינים מאכלים לפי מתכונים מורכבים. עד מהרה יהיו מי שלא יתמידו ולכן מתכונים בעשר דקות יכולים לסייע להתמיד ולהקפיד. כך נאמץ שגרת תזונה נכונה וגם נתמיד בה כדי לראות תוצאות בהמשך הדרך.

לארגן נכון את הסביבה

דיאטה ושמירה על תזונה נכונה ובריאה היא שינוי הרגלים. הכוונה היא לאמץ הרגלים טובים עבורנו ולזנוח את אלה שפחות עושים לנו טוב. צעד ראשון ויעיל הוא ארגון הסביבה הביתית וסביבת העבודה. המשמעות היא, שכלל שנראה סביבנו יותר תחליפים טובים ומזינים עבורנו, פחות נתפתה לאכול דברים פחות בריאים או לנשנש “על הדרך” ולא לאכול מסודר. עבור מי שיותר יסודי בדרך כלל, חשוב להצטייד מראש עם אוכל מוכן לכל השבוע כדי להימנע מ”נפילות”. זו דרך מצוינת, וממש לא מוגבלת רק עבור בשלנים מדופלמים. גם מי שמכין את הארוחות באמצעות  מתכונים בעשר דקות ולא יותר מכך יוכל להכין שלל מנות טעימות וקלילות.

לאכול נכון גם בחוץ

החלטנו לשנות את הרגלי התזונה שלנו, ולכן חשוב לזכור שהרגלי התזונה שלנו הולכים איתנו לכל מקום. גם בחגים, גם בחתונות וגם ביציאות למסעדות. בדיוק בשל כך חשוב להיות ערוכים לבילויים מחוץ לבית. ממש לא מדובר כאן בהצטיידות בקופסאות מלאות גזרים ומלפפונים או בהכנה של סלט מתוך אתר של מתכונים בעשר דקות. בילוי בחוץ הוא חלק מהחיים, ולכן ממש בדומה לארגון הסביבה, כדאי להיערך לפני היציאה. אם אתם יודעים שאתם יוצאים למקום עם מנות מיוחדות וטעימות, אל תימנעו מהן אך איכלו מאוזן לפני וגם אחרי. הדיאטה לא תיהרס מארוחה אחת, וחשוב ליהנות בדרך למשקל הנכסף.
חשוב לזכור, שגם בתוך ארוחה מושחתת אפשר לעשות התאמות שונות. לעתים אפשר לוותר על הקינוח אם הוא לא כל כך מפתה, או לחלוק מספר מנות כדי לגוון מצד אחד, ומצד שני לאכול כמויות קטנות יותר.

עשו זאת בעצמכם

בתהליך של ירידה במשקל או אימוץ הרגלי תזונה חדשים, ניתן בהחלט לשים דגש על העדפת אוכל שאנו מכינים בעצמנו על פני אוכל קנוי ומוכן. קיימים כיום מגוון של מתכונים בעשר דקות להכנת סלטים, פשטידות וגם קינוחים טעימים. כשאנחנו מכינים בעצמנו את האוכל שלנו, אנחנו שולטים במידה רבה יותר ברכיבים שלו. אנחנו יודעים בדיוק מה הכנסנו למנה. כשאנחנו קונים אוכל מוכן, אין לנו יכולת לדעת כמה מלח שמו במנה, כמה סוכר ואילו רכיבים התווספו במהלך הכנת המנה. מעבר לכך, עדיף לצרוך כמה שיותר מזון טר ושאינו מעובד. נכון, ההתחלה צפויה להיות קשה: יתכן והמאכלים שתכינו בין אם מתוך הכנה אינטואטיבית שלכם או על פי מתכונים בעשר דקות, יהיו פחות טעימים (בלשון המעטה). אל תתייאשו ותוכלו לגלות טעמים חדשים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הקינוח שאי אפשר לא לאהוב
להתחיל נכון – אימוץ שגרת תזונה חדשה