לימודי ניהול המדינה כדרך להביאה למקום טוב יותר

0 זמן קריאה 580 צפיות

כולנו מתלוננים השכם והערב על אי הסדר הנראה במדינה, המחירים המרקיעים שחקים, על מקומות העבודה המפטרים עובדים ועל קשיים המוערמים על עצמאים. כמובן שישנם נושאים לא מעטים במדינתנו הטעונים שיפור אך לעיתים אנו שוכחים עד כמה נושא ניהול המדינה הוא מורכב, עד כמה נדרשת התחשבות בכמות עצומה של פרטים, עד כמה שיקולים כלכליים, חברתיים, בטחוניים ותרבותיים נקשרים קשר הדוק זה לזה ומהווים מקשה אחת. לימודי מדעי המדינה אשר כוללים בתארים המתקדמים שבהם גם לימודי ניהול בדגש על מנהל ומדיניות ציבורית, שופכים אור על המורכבות הרבה הקיימת בניהול מדינה, מורכבות אשר הביאה להתפתחות מדעי המדינה כתחום דעת נפרד בתוך מדעי החברה.                   graduation group

המורכבות שבניהול ארגון ציבורי

ניהול באופן כללי הוא תחום בפני עצמו אשר יש ללמוד אותו ולרכוש בו כישורים. מנהל צריך ידע בתחום השיווק, האסטרסטגיה הארגונית, חוקי חברות ועוד. לימודי ניהול מאפשרים לרכוש את הידע הנדרש בתחום. ניהול ציבורי הוא מורכב לא פחות מניהולה של חברה פרטית. תפקידו של מנהל חברה פרטית הוא להוביל את החברה קדימה בדרך לתפוקות ורווחים גבוהים. ניהול ציבורי, לעומת זאת, הוא בעל תפקידים אחרים. ארגון ציבורי נועד קודם כל בכדי לתת שירות למדינה ולתושביה והוא חלק ממערכת אחת גדולה של מוסדות המדינה. ככזה הוא צריך להיות מקושר גם לארגונים אחרים ולעבוד במקביל ובתיאום עימם. לימודי מנהל ומדיניות ציבורית מכשירים את הלומדים במסלול כיצד לנהל מוסד ציבורי, מהם הכלים העומדים לרשותם, מהן הסמכויות ובאילו גורמים יש להתחשב בכדי שניהול הארגון יהיה מוצלח והארגון יועיל למדינה.

להבין את הכוחות הפועלים על הארגון

במסגרת לימודי הניהול הציבורי לומדים המנהלים מהם הכוחות  המשפיעים על פעילותו של ארגון. כמו כל גוף, כוחות שונים מופעלים על ארגון, כוחות אשר מניעים קדימה לעומת כוחות מעכבים העוצרים את התקדמותו. מודעותו של המנהל לכוחות אלה יביא לתמרון ולניווט נכון יותר של הארגון. לימודים אלה נמשכים ברוב המוסדות האקדמיים שנתיים וכוללים גישות ואסכולות במנהל הציבורי, התנהלות ארגונית במנהל ציבורי, תכנון ותקצוב במנהל ציבורי, כלכלה פוליטית, ניהול משאבי אנוש, פיתוח מנהיגות ניהולית ועוד. מנהל הארגון צריך לדעת כיצד לנווט בין ניהול הארגון וקידומו לבין היותו אוזן קשבת לעובדיו. גם הרגישות היא חלק אשר נלמד במסגרת פיתוח המנהיגות.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
להפרד מפצעי הבגרות