נושאים בהם מטפל עו”ד לענייני משפחה

0 זמן קריאה 633 צפיות

קיימים נושאים שונים אשר בהם מטפל עורך דין בתחום דיני המשפחה. נושאים של משמורת משותפת בעקבות גירושין או בקשה לצו קיום צוואה לאחר פטירתו של בן זוג או בן משפחה, עלולים לגרום לקונפליקטים מסוגים שונים. עורך דין לענייני משפחה מתמחה בהיבטים אלו ויכול לתת מענה מקצועי ומקיף. לכן, במידה ואתם עומדים בפני החלטה חשובה הנוגעת להתנהלות המשפחה מכאן ואילך, או שאתם מעוניינים להסדיר נושא אשר עלול לגרום למחלוקת בעתיד, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום דיני המשפחה, ומצוי בנבכי החוק והצווים השונים.

חלוקת הסדרי ראיה לאחר גירושין

מחלוקות רבות עלולות להיווצר בנוגע לגובהם של מזונות הילדים, קביעת המשמורת הפיזית וחלוקת הסדרי הראיה של הילדים אצל הוריהם. חשוב להתייחס לכך עוד כאשר ההליך המשפטי מתחיל. ההחלטות המתקבלות בנוגע לחינוך של הילד הן חלק מסדרה של הכרעות משותפות שההורים נדרשים לקבל גם לאחר שהחליטו להיפרד. כאשר ההורים לא מצליחים להגיע להחלטה בנושא, הם זכאים לפנות בנפרד לבית המשפט על מנת להכריע בנושא, כאשר טובת הקטין עומדת מול עיני בית המשפט. עורך דין המתמחה בנושא יוכל לסייע ולהנחות בנוגע לניהול הקונפליקט הזה. משמורת משותפת היא היבט משמעותי בסוגיית משמורת קטינים. משמורת משותפת משמעותה יצירת שותפות שווה של שני ההורים של הילד באחריות על ילדיהם ובאופן קבלת ההחלטות המהותיות בנושאים שונים הרלוונטים לילד. קביעת המשמורת הוא תהליך עם משמעות גדולה, ועל כן כמו בנושאים אחרים בדיני משפחה (למשל בקשה לצו קיום צוואה ונושאים נוספים) חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין המתמחה בתחום ויכול לסייע.

אופן חלוקת ירושה

גם חלוקה הינה נושא רגיש ומשמעותי בעולם דיני המשפחה. חלוקת הירושה מתבצעת מתוקף חוק ובאמצעות בקשה לצו קיום צוואה וצווים נוספים. כאשר אדם נפטר, הרכוש שלו עובר לאנשים היורשים אותו. במקרים מסוימים הנפטר לא מותיר אחריו צוואה, ועל כן היורשים שלו נקבעים בהתאם לדברים המפורטים בחוק הירושה, ובהתאם לבקשה לצו ירושה או בקשה לצו קיום צוואה. יורשיו של האדם, זקוקים לקבלת יעוץ משפטי לאחר פטירתו של אותו אדם. זאת על מנת להגיש בקשה לצו קיום צוואה. באמצעות צו זה היורשים יכולים להעביר את רכושו של הנפטר על שמם של היורשים. בדומה לנושאים אחרים בדיני משפחה כמו משמורת משותפת או גירושין, יכולה להיות מורכבות בטיפול בנושא. ניתן להגיש התנגדות לצו ירושה בפרק זמן מסוים שנקבע. גם לכך ניתן לקבל ייעוץ משפטי מקצועי אשר יכול להקל במציאת פתרון לקונפליקטים שונים.

קונפליקטים בתוך המשפחה

ביצוע בקשה לצו קיום צוואה או נושאים של משמורת משותפת עלולים להיות נפיצים ולגרום לויכוחים עזים. חשוב לדעת כי ניתן למנוע או להקל על המצב באמצעות ייעוץ משפטי מקצועי. עורך הדין לענייני משפחה יכול לסייע לכם בהסדרת נושאים משפטיים מורכבים ולמנוע ממצב בו הדברים יגיעו לכדי פיצוץ.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קונפליקטים בתחום דיני המשפחה
נושאים בהם מטפל עו”ד לענייני משפחה