סרטן העור-מספר עובדות ונתונים שחשוב לדעת!

1 זמן קריאה 403 צפיות

על פי נתוני הארגון העולמי לבריאות, כ-25% מסך מקרי סרטן העור מקורם בנקודות חן המופיעות כנגעי עור על גופנו. על פי נתונים המתפרסמים בישראל קרוב ל-10,000 איש מאובחנים מדי שנה בישראל עם סרטן עור, כאשר 1,400 אחרים מאובחנים כחולי מלנומה. נתונים אלו ואחרים אמורים להדליק אצל כל אחד ואחת מאיתנו “נורה אדומה” בנוגע לנגעי עור כאלו ואחרים המופיעים על גופנו.

סרטן העור הנגרם בין היתר מנגעי עור המופיעים על גופינו כנקודות חן, מחייב אותנו לערוך מעקב רפואי תקופתי בנוגע לכל אחד מנגעי העור המופיעים על גופנו, ובמקרים בהם מתעורר חשד כי מדובר בנגע עור המכיל בתוכו תאים סרטניים ההמלצה שתינתן לכם היא הסרת נגע העור בהליך כירורגי פשוט וללא צורך באשפוז. הסרת נגע העור נועדה לצרכי העברת הרקמה המוסרת למעבדה לצרכי אבחון, ובהתאם לממצאי הבדיקה תדרשו לבצע פעולות להמשך טיפול במידת הצורך. סרטן מסוג מלנומה מוגדר כאגרסיבי ביותר ומתגלה בקרב 25% מכלל מקרי סרטן מסוג עור. בנוסף, ישנם שני סוגים נוספים של מחלת הסרטן בעור המכונות: BCC ו-SCC. המקרה השני (SCC) נחשב לאלים יותר מה-BCC, וגם כאן האבחון מתבצע אך ורק על ידי הסרת נקודות החן המופיעות על גופיכם.

מינימום חשיפה ישירה לשמש

ברוב המקרים, הופעת נגעי העור מתרחשת לאחר חשיפה ממושכת לקרני ה- UV. האגודה למלחמה בסרטן בישראל עושה רבות על מנת לצמצם את היקף הישראלים המאובחנים כסובלים ממחלת סרטן העור מדי שנה, וזאת באמצעות פרסום המלצות התגוננות בפני קרני ה-UV המסוכנות. המלצות אלו כוללות בין היתר: שהייה מצומצמת תחת קרני השמש, לבישת בגדים ארוכים ככל הניתן, מריחת קרמים המכילים מסנני UV על עור הגוף, לרבות, אזור הפנים, הצוואר, הכתפיים והידיים החשופים יותר מכל אזור אחר לקרני השמש, ענידת משקפי שמש וחבישת כובעים רחבי שוליים. בנוסף, האגודה למלחמה בסרטן מקיימת פעילות הסברתית בקרב מוסדות חינוך ובתי ספר, וזאת על מנת לחנך את הדור הצעיר להתגונן בפני קרני השמש.

מלנומה או כל סרטן אחר המופיע בעור, ניתנים לטיפול באמצעות מספר שיטות טיפול מתקדמות המיושמות כיום בישראל במרפאות מתקדמות לטיפול במלנומה וסרטן העור. טיפולים אלו מותאמים בהתאם לאופי הגידול המאובחן ובהתאם למצבו הבריאותי-כללי של המטופל. במידה וגם אתם מזהים נקודת חן חשודה או כזאת המשנה את צבע או גודלה, אנו ממליצים לכם לפנות באופן מיידי לאבחון רפואי –מקצועי על מנת לבחון את הסרתה ובדיקת הנגע.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מזנון לסלון –כל הטרנדים