פיתוח אפליקציות – עיצוב אפליקציות

1 זמן קריאה 405 צפיות

אפליקציה שמעוצבת בצורה אטרקטיבית משווקת את עצמה טוב יותר מאשר אפליקציה בעלת עיצוב סטנדרטי נחמד אליו הגולש נחשף בעבר. במאמר זה נסביר אודות החשיבות של עיצוב אפליקציה ומה חשוב לדעת לגבי תחום עיצוב אפליקציות.                                                          Man using smartphone, close-up, cup of milk and planning book on

 

אפליקציות ועיצוב

בעשור האחרון שוק הסלולאריים והטאבלטים עבר מהפך וכיום כמעט כל אדם וילד בישראל הוא בעליו הגאה של מכשיר סמארטפון או טאבלט. בהתאם, גם שוק האפליקציות התפתח בצעדים מהירים וכיום רוב האנשים מורידים אפליקציות מסוגים שונים למובייל שלהם, כמו למשל אפליקציות בידוריות, חברתיות ואפליקציות שמשרתות את המגזר העסקי. משום הדרישה הגדולה לאפליקציות, יש תחרות גדולה מאוד בתחום ולכן חשוב לשים דגש לא רק על הפונקציונאליות של האפליקציה אלא גם על הוויזואליות של ממשק המשתמש של האפליקציה, כלומר, המסכים, הכפתורים וקלות השימוש בממשק. המטרה העיקרית של עיצוב האפליקציה היא מכירתה לכמה שיותר משתמשים. חלק בלתי נפרד מחוויית משתמש מהנה וקלה בא לידי ביטוי בעיצוב חכם, כלומר שילוב של אסתטיות דקורטיבית ואסתטיקה פונקציונאלית וקלה ליישום.

 

המלצות לעיצוב אפליקציה

  • מחקר מקדים- יש לבצע מחקר מקדים שיספק מידע אודות האפליקציות המתחרות באותו תחום.
  • אפיון- חשוב לאפיין את האפליקציה בכל אספקט אפשרי, דבר שיכלול קהל יעד, גילאים ועוד.
  • ביטול גלילה- עדיף להימנע מגלילה שכן משתמשים אינם מתלהבים מגלילה של מסכים.
  • כפתורים שימושיים- שימו דגש על כפתורים שימושיים באפליקציה והגדילו אותם על מנת שלמשתמש יהיה קל יותר לבצע את כל הפעולות בהן הוא מעוניין.
  • קיצורי דרך- יש לשים דגש על כפתורי קיצור דרך שמותאמים לדפוס השימוש של המשתמש.
  • שילוב פונקציונאלי- יש להגדיר מראש כיצד העיצוב יראה כשמתקבלת שיחה במהלך משחק.

 

הצלחתה של אפליקציה טמונה ראשית כל ברעיון המקורי שלה ולאחר מכן בפונקציונאליות ובעיצוב שלה. עיצוב אפליקציה יאפשר שיווק קל יותר ונוחות שימוש. נכון להיום העולם של המשתמש הוא העולם הטכנולוגי דיגיטלי. הצרכנים רגילים להשתמש במחשב נייד, טאבלט, סמארטפון ורגילים לבצע פעולות בחייהם בצורה יעילה וזאת על ידי שימוש בתוכנות ואפליקציות שונות שמקלים עליהם את ביצוע הפעולות. לכן, המשתמש יוריד את האפליקציה רק אם היא תבטיח לו עיצוב חדשני ומעניין, יעילות, מהירות ופשטות שימוש. תהליך העיצוב של האפליקציה תמיד יתחיל באפיונה ולאחר מכן ביישום הדברים וזאת עד השלב השיווקי.

 

לסיכום, עיצוב אפליקציות הוא אחד התחומים המעניינים ביותר בתחום המובייל, שכן העיצוב משפיע רבות על הצלחתה של האפליקציה בשוק התחרותי כל כך.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קידום אתרים בגוגל – כך עושים זאת נכון