פתיחת תיק גירושין וההתדיינות

1 זמן קריאה 480 צפיות

רוב הזוגות סבורים שההחלטה לסיים קשר היא ההחלטה הקשה ביותר בהליך קבלת גט ומרגע קבלתה, כל תהליך הפרידה והגירושין הינו פורמלי בלבד ואינו אמור להשפיע במידה ניכרת על שגרת חייהם. סברה זו שגויה. אמנם קבלת ההחלטה לסיים את הקשר היא החלטה קשה, אך התהליך המשפטי שמוביל לגירושין וקבלת הגט הוא גם תהליך לא פשוט שיכול להתמשך לאורך זמן. כדי לקצר את התהליך, חשוב לשכור את שירותיו של עו”ד גירושין מנוסה שיעזור לכם בקבלת החלטות חשובות, איסוף של מסמכים רלוונטיים והגשתם, איסוף ראיות והגשת תביעת הגירושין.

 

יישום הדברים – פתיחה של תיק

הערכה היא שמדי שנה נפתחים יותר מ- 15,000 תיקי גירושין ברבנות ובבית המשפט לענייני משפחה. בישראל אמנם ניתן לבחור אם להתחתן ברבנות או להתחתן בחתונה אזרחית בחו”ל, אך אם מעוניינים להתגרש חייבים לעשות זאת דרך הרבנות. באם החלטתם על פתיחת תיק גירושין, בן הזוג צריך להגיש בבית הדין הרבני כתב תביעה הכולל את כל הנתונים אודותיו ואודות בת הזוג ממנה הוא מעוניין להתגרש. בנוסף, יש לכלול את פרטי עו”ד הגירושין. בכתב התביעה יש לפרט מהן הסיבה או הסיבות לגירושין, האם לזוג יש ילדים, האם נעשו אי אלו צעדים לשלום בית ומה התובע מבקש מבית הדין (משמורת משותפת ועוד). הגשת התביעה נעשית בבית הדין הרבני. לאחר תשלום אגרת בית דין, ייפתח תיק הגירושין ברבנות.

 

הגט אמנם יינתן במסגרת הרבנות, אך ההתדיינות בתיק הגירושין יכולה להיעשות או בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. הצד שמקדים לעשות ופותח ראשון בהליכים הוא הצד שיכריע באם ההתדיינות בתיק הגירושין תהיה בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. בכדי להגיע להחלטה הנכונה רצוי להשתמש בשירותיו של עו”ד לענייני גירושין שיסביר מדוע כדאי להתדיין בערכאה שיפוטית זו ולא אחרת ויפרט גם לגבי מושגים חשובים אחרים. חשוב להבין שלמרות שבית הדין הרבני הוא הסמכות הבלעדית בכל הקשור אל הליך הגט, בכל הקשור אל הנושאים הנלווים לתהליך הגירושין, כמו למשל משמורת משותפת על הילדים, הסדרי ראיית ילדים, חלוקת רכוש, מזונות ועוד ניתן להתדיין בכל אחת מהערכאות המשפטיות.

 

עלויות – אגרות תיק גירושין

יש לקחת בחשבון שאם מדובר על פתיחת תיק גירושין בהסכמה בני הזוג יצטרכו לשלם אגרת פתיחת תיק, אישור הסכם גירושין ובעבור תעודת גירושין לכל אחד מהצדדים. לעומת זאת, תביעת גירושין ללא הסכמה יכולה לעלות לזוג בכספים רבים יותר ובנוסף הם יצטרכו לשלם בעבור הנפקה של שתי תעודות גירושין. בבית הדין הרבני תביעת מורד ותביעת שלום בית תהיינה בעלות של כמה מאות ₪ כל אחת. בנוסף, בקשות להעברת תיק בבית הדין גם תעלה כסף. בבית המשפט לענייני משפחה כל בקשה תעלה כסף ויש לשלם על כל בקשה בנפרד. בהצלחה!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כדאיות הוצאת דרכון פורטוגלי