קונפליקטים בתחום דיני המשפחה

0 זמן קריאה 587 צפיות

תחום דיני המשפחה הוא מורכב ביותר. הוא עוסק בדבר המורכב שהוא המשפחה, על שלל הקונפליקטים והבעיות אשר עלולות לצוץ בתוך משפחה. לעתים הקונפליקטים כה עמוקים ונדרשת התערבות מקצועית של עו”ד לענייני משפחה. דיני המשפחה עוסקים בתחומים שונים: הסכם גירושין, משמורת, מזונות, הסכם ממון, צוואות וירושות, איזון משאבים ועוד. לעתים פניה פשוטה להתייעצות בנושא דיני המשפחה יכולה לפתור את הקונפליקט או למנוע אותו. חשוב לפנות אל עורך דין בעל ניסיון רב בתחום על מנת לקבל את הייעוץ המיטבי בנושא.

ליווי משפטי בנושאי המשפחה

הנושאים בהם מטפל עו”ד לענייני משפחה הם רבים: משמורת ילדים, חלוקת רכוש בתוך הסכם גירושין ועוד. הנושאים האלה משפיעים באופן ישיר ומשמעותי על חייהם האישיים של כל הנוגעים בדבר. בדיוק מסיבה זו חשוב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי. התנהלות מקצועית של עו”ד בתחום דיני המשפחה יכולה להשפיע השפעה משמעותית על אופן התנהלותם של הצדדים למשל במקרה של גירושין ולהשפיע על תנאי ההסכם שיחתם בסופו של דבר. הנושאים הם כמובן מורכבים, בין אם מדובר בנושא של איזון משאבים או היבטים נוספים של חלוקת הרכוש בין בני זוג במהלך תהליך גירושין.

אופן חלוקת הרכוש

כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, יש צורך לחלק גם את הרכוש שלהם באופן שוויוני. בדיוק בנושא זה מטפל עו”ד לענייני משפחה. האיזון בין הנכסים הקיימים עבור כל אחד מבני הזוג והחלוקה בינהם נקרא גם איזון משאבים. על פי החוק ליחסי ממון בין בני זוג, נקבע כי האיזון בין רכוש בני הזוג חייב להיות מותנה בפטירה של אחד מבני הזוג או בגירושין בפועל. לפני כעשור נכנס לתוקף התיקון לחוק יחסי ממון. התיקון מסדיר למעשה את ההיבט של הזכות לאיזון משאבים בין שני בני הזוג. לפי תיקון זה לחוק, לכל אחד משני בני הזוג קיימת הזכות לאיזון הרכוש והמשאבים, גם אם עוד לא התגרשו. לכך יש מספר התניות: במידה וחלפה שנה מיום הגשת תביעת הגירושין או שבני הזוג חיים בנפרד במשך תקופה של 9 חודשים מתוך שנה. התיקון לחוק נעשה מתוך מטרה למנוע מצבים בהם בעל הוא סרבן גט ומסרב לתת לאשתו גט. הדבר מאפשר להקל על הליכי הגירושין, ובכך לחלק את הרכוש שלהם.

התייעצות עם עורך דין

על אף התיקון שנעשה בחוק, קיימים לעתים היבטים משפטיים שונים ומורכבים. המשמעות היא שיש צורך במידה ומדובר בנושא כמו איזון משאבים או נושאים נוספים בתחום הגירושין, לפנות לייעוץ משפטי. הפניה אל עו”ד לענייני משפחה יכולה לעשות סדר בנושאים שעל הפרק, לסייע במחלוקות אשר עלולות לצוץ ולאפשר להגיע לפתרון המצב בצורה המהירה והיעילה ביותר. חשוב לבחור בעורך דין לענייני משפחה אשר מנוסה בתחום של הסכמי גירושין וחלוקת הרכוש המשותף, ויוכל לסייע לכם בפתרון הקונפליקט על הצד הטוב ביותר.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
להדפיס חכם על חולצות
קונפליקטים בתחום דיני המשפחה