שינויים- לדעת להתאים את החיים אליכם ולא להיפך

1 זמן קריאה 443 צפיות

 

רוב האנשים אוהבים להגיע לחיי שגרה שנוח להם איתם. רובנו עם הזמן מפתחים הרגלים ולמעשה הם מהווים עוגנים במירוץ החיים. ככל שהחיים הופכים ללוחצים ומציבי אתגרים, כך ההרגלים והשגרה הם בעלי משמעות רבה יותר. עם זאת, לא מעט אנשים מגלים בנקודה מסויימת בחיים כי הם פועלים כבר על אוטומט והשגרה או ההרגלים שהיו נפלאים עבורם לפני עשר שנים אינם בהכרח מתאימים כעת. ההרגלים יכולים להיות קשורים לזוגיות, לקריירה או לתחביבים שעד כה לא היה להם מקום בחיים וכעת התפנה. זה הזמן לעשות שינוי בחיים בתחום אשר מתבטא בחייכם באופן שאינו מתאים עוד ואתם רוצים לממשו באופן שונה.Three women embracing.

בכדי לעשות שינוי אין צורך להפוך את החיים על פיהם

רבים חוששים כי שינוי אחד ישבש את כל תחומי החיים. הדבר אינו כך. ראשית, שינוי בחיים לא נעשה בבת אחת. אלא בהדרגה. אם החלטת לממש סוף סוף את אהבתך לבישול, סביר כי לא תעזוב בבת אחת את מקום העבודה המסודר שלך אלא תתחיל מבישול אינטנסיבי יותר בבית, למידה של טכניקות ותבשילים אותם תציג קודם כל לחבריך הקרובים, לאחר מכן תפתח דוכן בימי שישי בקניון ורק בשלב מאוחר יותר, כאשר יהיה הדבר מתבקש תהפוך את חלומך לפתוח מסעדה למציאות. רבים מאיתנו מציבים, למשל בתחילתה של שנה חדשה כמה וכמה מטרות שברצוננו להגשים אך זונחים אותן מהר מאוד. ככל שניקח בחשבון ששינוי הינו הדרגתי וכל פעולה קטנה בדרך היא התקדמות, כך נצליח בסופו של דבר להגשימן ועדיפה הגשמת חלום אחד עד הסוף מאשר הגשמתם של מספר חצאי חלומות.

בכדי לחולל שינוי יש להרגיש טוב עם עצמנו

על מנת שנוכל להוביל את השינוי מתחילתו ועד סופו עלינו להרגיש טוב עם עצמנו. דימוי עצמי חיובי ואמונה בעצמנו הם הבסיס לכל שינוי. ככל שנבין כי עמוק בתוכנו ישנו כוח, יתכן שגם כזה שטרם עשינו בו שימוש, כך נצליח להזיז את העגלה אל עבר השינוי. ישנן היום לא מעט סדנאות ושיטות תרגול אשר מטרתן היא קודם כל ליצור דימוי עצמי חיובי. בשלב השני ניתן להעזר בשיטות פרקטיות שנועדו להוציא את השינוי מן הכוח אל הפועל כמו קואצ’ינג אשר בו המאמן הולך עם המתאמן מהגשמת מטרות קטנות בדרך אל המטרה הגדולה. כבר במהלך האימון, מהשגת אותם יעדים קטנים גדל האמון של אדם בעצמו עד להגשמת המטרה הסופית. 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
חולמים על גינה אבל אולי עדיף בבית של מישהו אחר