שעוני נוכחות ביומטריים

1 זמן קריאה 409 צפיות

שעוני הנוכחות עברו דרך ארוכה מיום המצאתם בתחילת המאה ה-20 ועד היום. בראשית דרכם, שעוני הנוכחות היו שעונים מכאניים אשר פעלו באמצעות רישום נתונים אודות שעות העבודה על גבי כרטיס קרטון אישי לכל עובד. לקראת סוף המאה ה-20, שעוני הנוכחות השתכללו ומכרטיס קרטון אישי, מקומות העבודה השונים עברו לכרטיס מגנטי אישי אשר היה עובר בשעוני נוכחות אלקטרוניים.

Woman holding a clock and smiling - isolated over a white background
Woman holding a clock and smiling – isolated over a white background

כיום, שעוני נוכחות מודרניים הם שעוני קרבה באמצעותם העובד איננו נדרש להעביר את הכרטיס בתוך מתקן אלקטרוני אלא רק לקרב את הכרטיס למסך השעון הקולט את הנתונים ומזין אותם במערכת. שעון נוכחות מתקדם יותר מזה הוא שעון נוכחות טביעת אצבע המכונה גם שעון ביומטרי. שעון זה פועל על מנגנון זיהוי טביעת האצבע או טביעת כף היד של העובד, ובניגוד לשעוני נוכחות אחרים, לרבות שעוני הקרבה, השעון הביומטרי מבטיח זיהוי אמין של העובד, וזאת משום שאת טביעת כף היד או טביעת האצבע לא ניתן להעביר לעבוד אחר. יתרון נוסף של השעון הביומטרי טמון בעבודה שאת אמצעי הזיהוי העובד איננו מאבד או שוכח בבית…

השעון הביומטרי פועל באמצעות סנסור זיהוי מתקדם המזהה את העובד בהתאם לטביעת האצבע הייחודית לכל אדם. כידוע, טביעת האצבע שלנו הינה ייחודית רק לנו, ואין אדם שני בעולם עם אותה טביעת אצבע. לאחר הצבת האצבע על גבי הסנסור, המערכת הפועלת בתוך השעון הביומטרי קולטת את נתוני שעת הכניסה והיציאה לעבודה, ומספקת לחשבי השכר את הדו”ח המלא אודות כל עובד ועובדת. כיום, כל מעסיק מחויב בניהול רישום מדויק, מסודר ומפורט של שעות העבודה, וזאת בהתאם לתיקון חוק שעבר בכנסת ישראל במהלך שנת 2009 (תיקון מספר 24 לחוק הגנת השכר).

הצבת שעון נוכחות טביעת אצבע במקום העבודה, מהווה כיום את הפתרון המודרני, המתקדם והאפקטיבי ביותר לניהול דו”חות כניסה ויציאה ממקום העבודה. שעוני נוכחות אלו מיוצרים כיום על ידי חברות טכנולוגיה מתקדמת, דבר המאפשר לכם ליהנות ממגוון עצום של יתרונות בכל הנוגע לזיהוי מוחלט וודאי של כל עובד ועובדת. הנתונים המוזנים בתוך המערכת לאחר זיהוי טביעת האצבע על ידי המנגנון הפועל בשעון, מוזנים ישירות לדוח נתונים אותו ניתן להנפיק לכל עובד ועובדת. כיום, קריאת הדוחות מתאפשרת באמצעות פלטפורמות שונות, החל מהדפסת הדוחות באמצעות מדפסות משרדיות, דרך צפייה בדוחות על גבי צג המחשב המשרדי, המחשב הנייד ואפילו באפליקציות ייעודיות המתממשקות עם מכשיר שעון הנוכחות המוצב בכניסה למקום העבודה.

 

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
טיפים לבחירת עורך דין