תכנון ועיצוב הבית

1 זמן קריאה 644 צפיות

שיפוץ בית או בניה של בית חדש דורשים כמובן תכנון קפדני, אך גם חשיבה לאורך הדרך על אלמנטים שונים בעיצוב. בעת בחירת ריצוף או כיורים לאמבטיה נוכל תמיד לבחור את העיצוב הסטנדרטי, אך כדאי גם לדעת לנצל את ההזדמנות לעצב את הבית בסגנון שתמיד רצינו. למרות הפונקציונליות של שני האלמנטים האלה, יש בבחירה שלהם פתח למגוון אפשרויות עיצוביות מעניינות. כאלו שישתלבו נהדר במראה הכללי של הבית ויגרמו לכם להנאה גם מהשימוש היום יומי הפשוט.

מגוון של סגנונות

עם המבחר הקיים כיום, יש אינסוף אפשרויות בעיצוב כיורים לאמבטיה. הכיורים יכולים להיות מותקנים בצורות שונות כמו כיורים שקועים, כיורים תלויים וכן הלאה. גם לסיפון של הכיור יש אפשרויות עיצוב שונות וניתן לבחור מתוך שלל צורות וגימורים. בשונה מהנחת ריצוף, כאשר בוחרים כיורים לחדר האמבטיה, ניתן לבחור את דרך ההתקנה העדיפה עלינו. אופן התקנת הכיור יכול לשנות לחלוטין את המראה ולהוסיף טאץ’ עיצובי מעניין לחדר האמבטיה.
עוד אופציה כאשר בוחרים כיורים לאמבטיה היא התקנה של שני כיורים בחדר אמבטיה אחד. הדבר מתאים כאשר מדובר בזוג אשר חולק את חדר האמבטיה וכך מתאפשת נוחות מקסימלית בשימוש. ריצוף חדר האמבטיה צריך להתאים לסגנון ולצבעים של הכיור, כך שתיווצר הרמוניה מבחינת העיצוב. במידה ובחרתם כיור בצבע כהה, כדאי לאזן את הצבעוניות החזקה עם רצפות בצבע בהיר יותר שישלים אותו.

עיצוב הריצפה

אחד האלמנטים החשובים בעיצוב הבית הוא ריצוף. מחשבה רבה צריכה להיות מושקעת בבחירה נכונה של צבעים, טקסטורות וסגנונות. ריצוף יכול לבלוט בצבעוניות שלו או בעיצוב שלו, והוא יכול להשתלב בהרמוניה עם יתר חלקי הבית. מעבר לעניין העיצובי, חשוב שהוא יהיה איכותי ומותאם לצרכים של מי שמתגוררים בבית. המרצפות בבית נמצאות בכל אחד מהחדרים וכפי שציינו בנוגע לבחירת כיורים לאמבטיה, עליהם להשתלב בצורה נכונה עם האלמנטים העיצוביים השונים. כאשר אנחנו בוחרים ריצוף מכל סוג, חשוב לקחת בחשבון כי זהו חלק בעיצוב הבית שלא ניתן להחליף לעתים קרובות, וכי החשיבות של בחירה חכמה שלו נובעת מכך שהוא קובע את מראה ואופיו של החלל בו הוא מונח.
בשונה ממה שרבים סבורים, ממש לא חייבים לבחור בריצוף אחיד בכל חלקי הבית. אפשר ורצוי לשלב בין מספר סוגי ריצוף בחלקי הבית השונים כמו פרקט בחדר אחד או גרניט פורצלן בחדרים אחרים. הדבר החשוב כאשר בוחרים לרצף בסגנונות שונים בחלקי הבית השונים הוא לוודא כי החיבור בין החלקים השונים מבוצע בצורה נכונה בין חלקי הבית לחלל הבית המרכזי.

דגשים חשובים בתכנון

בהתאמת ריצוף וגם כיורים לחדר האמבטיה עבור חדר האמבט, כדאי לתכנן נכון ולהתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בכך. מעבר לחשיבות של התאמת הצבעוניות והמרקמים השונים, צריך לבחון מה העלויות של בחירה בריצוף כזה או אחר. כדאי שאותו ריצוף בו נבחר יהיה לאו דווקא החסכוני ביותר במחיר, אלא האיכותי ביותר וכזה שנוכל להפיק ממנו הנאה לאורך שנים. זיכרו כי החלפה של מרצפות או כל סוג אחר של ריצוף איננה משימה פשוטה ואינה נעשית באופן תכוף. בבחירת כיורים לאמבט גם קיימת חשיבות לעיצוב, אך אל תתעלמו מהצד הפרקטי ומנוחות השימוש בהם לאורך זמן.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
סטודנטים מחפשים עבודה
תכנון ועיצוב הבית