מיכלי פיברגלס וטיהור מים

0 זמן קריאה 601 צפיות

בתהליך טיהור המים מוסרים מן המים חומרים מזהמים כגון כימיקלים. קיימות שיטות שונות לטיהור מים, בהתאם לרמת הזיהום של המים ולייעודם של המים המטוהרים. חשוב לדעת שבעין בלתי מזוינת אין כל דרך לדעת מה מצבם של המים, ואין די בכך שהם נראים נקיים.

את המים מטהרים לרוב לצורכי שתייה ולצורכי חקלאות ניתן להשתמש במים נקיים פחות (מי קולחין). הצורך בטיהור המים נובע מחוסר במים נקיים טבעיים בארץ יבשה כמו ישראל, אשר צרכי האוכלוסייה שלה הולכים וגדלים. בנוסף, כמובן, המודעות הגוברת לאקולוגיה ולאיכות הסביבה השפיעה על התחום. ההבנה שהמצב של משאבי הטבע ילווה אותנו לשנים ארוכות גרמה לכך שישראל השקיעה משאבים רבים במשאב המצומצם ביותר שלה.

החומרים המתקדמים והמערכות אשר נוצרו סביב הטיפול במים הביאו למעמדה המצוין של ישראל בתחום הטיפול האיכותי במים ובמיחזורם. תהליך הטיפול הרווח ביותר כולל שלבים קבועים: שאיבה, סינון גס, אחסון, הכנה לריכוך והכנה לחיטוי בכלור. את האחסון הממושך שנדרש מבצעים במיכלים גדולים. אותם מכלי פיברגלס (ומיכלים מחומרים שונים נוספים) משמשים גם לטיפול בבוצה ובשפכים. כאשר מדובר במי ביוב תהליך הטיהור מורכב יותר וקיימות טכניקות שונות להפקת מי הקולחין לצרכים חקלאיים.

טיהור המים בבריכות דגים

כאשר מזכירים את המונח בריכת דגים עולה על הדעת בריכת נוי דקורטיבית בתוך חצר יפה. זהו אכן סוג מסוים של בריכת דגים, אבל כדאי לדעת שבישראל קיימת תעשייה נרחבת של בריכות דגים למטרה מעשית הרבה יותר – חקלאות ימית שמגיעה אל שולחנות האוכל בבתים רבים. בריכות הדגים הללו הן מורכבות ביותר, ומדובר בתחום מתוחכם שמושקעים בו משאבים רבים וידע מעמיק. כדי להבין את חשיבות התחום יש לדעת שארבעים אחוזים מצריכת הדגה לצורכי מאכל בישראל מגיעים מתחום החקלאות הימית. אגב, לא כל החקלאות מתבצעת בבריכה דווקא – קיימים גם מאגרי מים מלאכותיים הנפרשים על שטחים גדולים וכמובן – כלובי דגים אשר ממוקמים בעומק הים.
כדי להצליח בגידול דגים בכמויות המתאימות למאכל נדרשת בריכת דגים שמתקיימים בה תנאים אופטימאליים להתרבות ולגדילה. התקנת בריכה שכזו אינה פשוטה מכיוון שנדרש אוורור באמצעות מזרקות, פילטרים רבים ותנאים מתאימים לניקוז הבריכה בתום כל מחזור גידול. כאשר מוציאים את הדגים מן הבריכה המים מזוהמים ביותר ויש להעבירם לבריכה נמוכה יותר לצורך טיהור ומחזור. מן התיאור הזה ניתן להבין שמדובר במערכת קשה להתקנה, אשר דורשת טיפול במים בשיטות מתוחכמות.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
צמיגים לרכב, חישוקי מגנזיום, ג’אנטים – לבטיחות ויופי
מיכלי פיברגלס וטיהור מים