מטעמים של בית

0 זמן קריאה 507 צפיות

יום שישי בדרך ואתם ממש לא יודעים מה להכין? אם אתם מארחים או שאתם מעוניינים להכין ארוחה טעימה ומושקעת רק בשבילכם ובשביל המשפחה, יש כמה רעיונות נחמדים למתכונים שתוכלו להכין. חלה, עוף עם בטטות בתנור ומנות צמחוניות הן רק חלק קטן מהאפשרויות. הנה כמה מהטיפים שיעזרו לכם להכין ארוחה פשוטה וטעימה.

ארוחה מושקעת

העולם מתחלק לשני סוגי אנשים: אלה שלא מוכנים לשמוע בשום פנים ואופן על הכנת חלה בעצמם, ואלה שנהנים להתנסות ולאפות חלות ביתיות טעימות. אם אתם משתייכים לסוג השני, צפויה לכם הפתעה. הכנת חלות היא ממש לא משימה מורכבת, ופשוט צריך להבין את שלבי ההכנה השונים ולשים לב היטב מה לא לעשות ומה כן לעשות. לא כולם יודעים לעבוד עם שמרים, אך מרגע שתבינו את הרעיון ותדעו לאיזה דברים כדאי לשים לב – תגלו עולם שלם שלא הכרתם. את הכנת החלה כדאי לתזמן למועד כמה שיותר קרוב לזמן ההגשה על מנת שהחלה תצא רכה, טריה ובעיקר טעימה. בשונה מהכנת עוף עם בטטות בתנור או דג עם תפוחי אדמה, במקרה זה לא תוכלו להסתפק בהכנה מוקדמת ובחימום זמן קצר לפני הארוחה. זה פשוט יצא פחות טוב.

טעים בכל סגנון

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות להכנת אוכל המתאים לסוגים שונים של העדפות. המשמעות היא שצמחונים, טבעונים וגם אנשים עם מגבלות תזונתיות שונות כמו צליאק או אלרגיות כלשהן יכולים ליהנות מארוחה טעימה ועשירה. עוף עם בטטות בתנור כמובן יכול להיות מנה שמוכנה בכמה וכמה ואריאציות, בינהן כאלה שפחות דלות בקלוריות. יחד עם זאת, אפשר בהחלט להכין מתכון דיאטטי יותר של מנה זו ולהפחית מכמויות השמן למשל. הכנת חלה או מאפים שונים יכולה להיות יותר מאתגרת אם מדובר במי שנמנע מגלוטן או ממי ששומר על המשקל ומקפיד על היבטים שונים בתזונה. ולמרות זאת, אפשר בהחלט להכין חלה טעימה גם ללא גלוטן. נכון, הטעם יכול להיות שונה מחלה רגילה אבל לא פחות טעים.

כללים מנצחים

כדי להכין חלה טעימה, כזו שתלך מצוין עם הרוטב של עוף עם בטטות בתנור, כדאי להקפיד על מספר כללים. הדבר הראשון שחשוב לשים לב אליו הוא הלישה של הבצק. אל תתעצלו ותלושו היטב את הבצק, אם באמצעות מיקסר או באמצעות הידיים שלכם. הלישה חשובה על מנת שהחלה תצא רכה ואוורירית. התפחה שניה היא גם חלק חשוב שממש לא כדאי לפסוח עליו. מי שיוותר על החלק הזה יקבל חלה דחוסה מאוד ולא רכה, ולכן כדאי להקדיש עוד קצת זמן על מנת להתפיח את החלה התפחה שניה. לאחר שסיימנו לאפות, חשוב מאוד להניח לחלה להתקרר מעט תוך כדי הנחה של מגבת בד עליה. זה יצנן אותה מעט אך לא יפגע בטעמה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לבשל בכלים מקצועיים
מטעמים של בית