פשיטת רגל ופירוק חברה

1 זמן קריאה 475 צפיות

עולם העסקים בימינו הוא דינמי מאוד ובשל כך בעלים רבים של עסקים וחברות אשר הוקמו רק לפני מספר שנים ואפילו חודשים מוצאים את אחזקת החברה כבלתי כדאית ולכן מחליטים על פירוקה. את התהליך של פירוק חברה מומלץ לבצע במהירות האפשרית ולא להותיר את החברה כבלתי פעילה כי כך תצבור חובות ובעליה ידרשו לשלם תשלומים נוספים למרות שאינם מרויחים עוד מקיום החברה. כאשר חברה מפורקת  מכריזים פעמים רבות על פשיטת רגל. כיצד מומלץ לפרק חברה או להתחיל בתהליך של פשיטת רגל?  Books and gavel

מה כולל תהליך של פירוק חברה?

פירוק חברה הוא תהליך המתנהל במישור המשפטי וגם במישור האדמיניסטרטיבי. בתהליך הפירוק מותרים למעשה כל הקשרים והחוזים שהיו קיימים בעת תפקודה של החברה. מדובר על חוזים בין השותפים בבעלות על החברה, בין החברה לבין עובדיה, בין החברה לבין ספקים עימם היתה בקשר או לקוחותיה. התהליך מסתיים בכך ששם החברה מוסר מרשימת החברות המצויה בידי רשם החברות.

מי יוזם את התהליך?

יוזמי התהליך שבסופו מתפרקת החברה יכולים להיות מספר גורמים: החברה עצמה- כלומר בעליה, משתתף בעל מניות בחברה, נושה של החברה אשר החברה חיבת לו כספים, הכונס הרשמי או רשם החברות. הפירוק יכול להעשות באחד משלושה מסלולים: פירוק בידי בית המשפט, פירוק מרצון על ידי בעלי המניות או על ידי נושים ופירוק שנעשה בפיקוח בית המשפט. בכל אחת מהדרכים הפירוק מחייב פרסום באמצעי התקשורת בכדי ליידע את הגורמים הרלוונטים על קיומו של דיון לקראת פירוק.

פשיטת רגל- דרך להקל על המשבר

כאשר חברה מתפרקת עקב קשיים כלכליים סביר כי היא נמצאת בחובות כבדים לגורמים שונים. הליך של פשיטת רגל בא להקל על בעלי החברה להחזיר את החובות הללו ביתר קלות. בהליך זה מוסדרים החובות בערכאה משפטית כאשר את בעלי החברה מלווה לאורך התהליך כולו עורך דין פשיטת רגל. בהליך זה החייב בא להגן על עצמו ובית המשפט משמש כגורם מגשר בין הנושה לבין החייב.

כיצד להחשב לפושט רגל?

על מנת להחשב כפושט רגל יש להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי. את הבקשה צריך לאשר הכונס הראשי. על מנת להפוך את התהליך לקצר, ממוקד ויעיל יותר מומלץ להגיש את הבקשה בליווי של עורך דין פשיטת רגל אשר ידע להנחות את החייב וללוותו בתבליך. בסופו של דבר יכול החייב להגיע להסדר פריסת תשלומי החוב ואף לקבל ויתור על חלק ממנו.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כיצד בוחרים בית מלון בצפון – טיפים לבחירה מוצלחת