איך לצ’פר את העובדים שלכם?

1 זמן קריאה 680 צפיות

מה שומר על מוטיבציה של עובד לאורך זמן? האם זו רק המשכורת? האם זו סביבת עבודה נעימה? יתכן שכל התשובות נכונות, אבל גם פעילויות שאינן חלק מזמן העבודה יכולות לעורר מוטיבציה. הרצאות מעניינות במגוון תחומים או סדנאות לעובדים הן רק חלק מהאפשרויות שיש למנהלים כיום לתת בחזרה לעובדים. איך נוכל כמנהלים לבחור את הסדנה הנכונה או את ההרצאה המתאימה ביותר, ועל פי אילו פרמטרים כדאי לצ’פר עובדים בנקודות זמן שונות בעבודה? הנה חלק מהדברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים צ’ופר לעובדים מצטיינים.

לאפשר חוויות חדשות

עובדים שביצעו עבודה יוצאת מגדר הרגיל, או עובד וותיק בחברה ישמחו ללכת אל הרצאות מעניינות בשעות הערב. הרצאות מעניינות יכולות להיות קשורות לתחום העבודה ולנושאים היום יומיים שהם חלק מהתפקיד. הן יכולות גם לפתוח צוהר לעולם אחר, להתעניין בנושאים שאולי בכלל לא קשורים לתחום העיסוק של העובד אך הן מרתקות. קיימים מגוון של מרצים שמעביר הרצאות מעניינות בתחומים שונים. החל בנושאי תקשורת שונים, ועד לפריצות דרך מדעיות ופיתוחים טכנולוגיים. העובדים יוכלו לפגוש בהרצאות לא רק דוברים מרתקים, אלא גם נושאים אשר יכולים לעורר בהם השראה, ולגרום להם להגיע בבוקר יום העבודה שלמחרת עם חיוך גדול.

לגבש את הצוות

אחת הדרכים הפופולאריות לחזק את הקשרים בין צוותים הן סדנאות לעובדים. בין אם מדובר בסדנאות אשר מתקיימות בשעות הבוקר והן חלק מיום העבודה, או כאשר מדובר בסדנאות מחוץ לשעות העבודה. סדנאות לעובדים יכולות להיות רלוונטיות לקונפליקטים ולנושאים אשר עולים לעתים קרובות במסגרת מקום העבודה, אך הן בהחלט להיות אמצעי לתגמל עובדים מצטיינים. סדנאות לעובדים מצטיינים יכולות להעשיר את ארגז הכלים המקצועי של עובדים אלה, לגרום להם “לפתוח את הראש” לטכניקות אחרות של עבודה ולהעניק להם שפע של השראה. כל אלה עשויים לתרום להגברה של המוטיבציה, ליצירת תחושה של דוגמה אישית ולהנאה של עובדים אלה מעבודתם.

לעשות את זה נכון

גם אם בחרתם עבור העובדים הרצאות מעניינות או סדנאות לעובדים אשר נראות לכם מעניינות, חשוב שתעשו זאת נכון. אם יש לכם אפשרות, בידקו מול העובד מה הוא מעדיף וציינו בפניו מספר אפשרויות של הרצאות מעניינות או סדנאות לעובדים. אם אתם מכירים את העובד ויודעים מה יגרום לו ליהנות, תוכלו להפתיע אותו ולבחור עבורו את הצ’ופר. התמקדו בצורך של העובד, גם אם אתם אולי חושבים מעט אחרת. אם המטרה שלכם בנתינת הצ’ופר היא להעשיר את הידע של אותו עובד או קבוצת עובדים, ייתכן ובחירה באפשרות של סדנאות לעובדים בתחום העיסוק שלהם, תהיינה יותר מתאימות. אם המטרה היא התרעננות וצבירת כוחות עבור עובד שעבר תקופה לא פשוטה בתפקיד, יתכן ובחירה באחת מאותן הרצאות מעניינות תהייה בדיוק הדבר אשר לו הוא זקוק.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
שימושים שונים תחת השמש
איך לצ’פר את העובדים שלכם?