קצת על הטכנולוגיה של היום

1 זמן קריאה 405 צפיות

המטען הנייד לפלאפון שלנו וכבל הHDMI הם עזרים בהם אנו משתמשים על בסיס כמעט יומיומי. כתוצאה מכך, ניתן לרכוש אותם כמעט בכל חנות ומכל ספק- אך לא כולם מוכרים סחורה טובה ואיכותית. לעיתים נדמה לנו שעשינו עסקה טובה, אך בדיעבד מתברר כי מדובר במוצר לא איכותי אשר לא עונה על צרכינו. איך, אם כן, ניתן לבחור את המטען ואת הכבל הנכונים?

בחירת מטען נייד

כולנו יודעים כמה כיף זה כאשר הסוללה של הטלפון או הטאבלט שלנו טעונה במלואה. מסיבה זו, כדאי להסתובב תמיד עם מטען נייד, שיוכל לסייע לנו לשמור על הסוללה לאורך זמן.

כמובן שהדבר הראשון שיש לבדוק כאשר רוכשים את המטען הנייד הוא הקיבולת שלו. מדובר בחשבון פשוט. בדרך כלל, קיבולת הסוללה מצויינת ביחידות של מיליאמפר. עליכם לבדוק את קיבולת הסוללה במכשיר שלכם- לאייפון 5, למשל, סוללה עם קיבולת של 1440 מיליאמפר. לשם השוואה, קיבולת סוללה של טאבלט יכולה להגיע לכ4500 מיליאמפר.

כמובן שקיבולת המטען הנייד שתבחרו צריכה להיות בהתאם לקיבולת הסוללות של המכשירים שברשותכם- ומומלץ לבחור מטען שיוכל להספיק למספר טעינות. את הנתון הזה אודות המכשיר ניתן לבדוק בחוברת ההוראות של המכשיר או במפרט שלו.

מובן שגם יצרן המטען חשוב, וכדאי לבחור במטען נייד מחברה אמינה ומוכרת שאתם מכירים לטובה את שמה.

בחירת כבל HDMI

השם HDMI הוא למעשה ראשי תיבות של High-Definition Multimedia Interface, וכמו ששמו מרמז, הוא משמש להעברת מולטימדיה. כבל זה משמש להעבר וידאו באיכות גבוהה בין המחשב לבין הטלוויזיה, וכמעט לכל מחשב וטלוויזיה שקיימים היום בשוק יש יציאה של כבל מסוג זה.

כבלים כאלה קיימים בשלושה גדלים, כשהנפוץ מביניהם מכונה סוג A, והוא משמש כמעט בכל הטלוויזיות והמחשבים שיש היום. כשמדובר בטלפונים סלולריים, נפוצים יותר סוגי החיבור הקטנים יותר, C ו-D.

כאמור, תפקידו של הכבל הוא להעביר נתונים בלבד. עם זאת, אין להתפשר על כבל HDMI זול ולא איכותי, כיוון לשכבל יש הרבה מאוד השפעה על איכות הקול והתמונה המתקבלים. כבל איכותי עשוי מחומרי גלם מסוימים, שנחשבים טובים יותר לשימוש זה- החוט עצמו עשוי מנחושת נטולת חמצן, שמעבירה את המידע בצורה חלקה יותר מן האלומיניום המצופה בו עושים שימוש בכבלים ברמה נמוכה יותר. השקעה בכבל טוב יכולה להשתלם, שכן כבל איכותי יהיה עמיד למשך שנים ולא יזדקק להחלפה.

לסיכום, למרות שמדובר באמצעי עזר פשוטים יחסית, יש הרבה חשיבות לבחירה נכונה שלהם- כך ניתן להנות מכל יתרונותיהם של המכשירים שברשותינו.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קצת על הכשרת יופי