הדרך לקפה המושלם

0 זמן קריאה 1208 צפיות

הקיץ ממש מעבר לפינה, ובמדינה חמה כמו שלנו זה רק מתבקש שנרצה לשתות שוב ושוב קפה קר על סוגיו השונים. נדמה שכולם יודעים כבר איך להכין קפה טעים, אבל התחושה היא שעדיין לא פיצחנו לגמרי את הסוד של הקפה הקר. קפה קר מתכון קל, זה פחות או יותר מה שנחפש, אבל בהחלט ניתן להכין אחד בבית – וליהנות ממנו.

המצרכים הנכונים

כדי לדעת איך להכין קפה כמו שצריך, לא מספיק לקרוא מהו אותו קפה קר מתכון מנצח שנמצא ברחבי הרשת. הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לחפש את חומרי הגלם האיכותיים ביותר שתוכלו למצוא. כדי להכין קפה קר מוצלח, צריך להתחיל עם קפה טוב ומוצלח. מרגע שמצאנו אותו – הכל כבר נעשה יותר ויותר קליל. כל שנותר להוסיף הוא מעט סוכר (או בכלל לא למי שמעוניין), כמה וכמה קוביות קרח ולא לשכוח חלב. החלב יכול להיות רובו של המשקה, ויש מי שמעדיפים כמה שפחות חלב כך שהבסיס יהיה מימי יותר. הסוד האמיתי להכנת קפה קר משובח, כך אומרים, טמון בכוס בו אתם שותים. ככל שהיא יותר מגניבה ובסטייל אחר, ככה מובטחת לכם חוויית קפה מעולה.

אפשר גם חם

חובבי החורף לא יפספסו הזדמנות כדי להרגיש עוד קצת חורף גם אם מדובר באמצע יולי. אלה אנשים שרוצים לדעת איך להכין קפה חם וטוב. למעשה, הם סולדים לחלוטין מכל העניין הזה של קפה קריר עם קוביות קרח. יהיו את מי שישתו את הקפה שלהם בצורה הפשוטה ביותר. הם יקחו קפה נמס, יוסיפו מים וכמות יפה של חלב ויערבבו את כל אלה עם שתי כפיות סוכר. גם כאן אין גבול ליכולת לשחק עם המרכיבים. יש מי שיחממו גם את החלב או יבחרו להקציף אותו. יהיו מי שלא יוכלו לגמוע מהקפה אם הוא לא רותח ברמה גבוהה, ולהם מומלץ להמעיט בכמות החלב אותו הם שמים בקפה או פשוט להחליף לחלב חם (מאוד!).

וכמובן, אי אפשר לכתוב על איך להכין קפה מבלי להזכיר את הקפה השחור הטורקי. זה שיש כל כך הרבה דרכים ושיטות להכין עד שאנו שוכחים כי מדובר במשקה בעל שני מרכיבים: קפה ומים חמים. במקרים מסוימים מתווסף מרכיב שלישי והוא הסוכר, עבור מי שמעוניין. אוהבי החלב, שנהנים להוסיף חלב מסוגים שונים לכל קפה, נוהגים גם להוסיף מנה נדיבה של חלב לקפה השחור והרותח. כך מתקבל משקה שהוא קצת קפה שחור, קצת נס ואולי הכלאה של כל זה עם אמריקנו. מי ששותה את הקפה השחור שלו כך יכול להישבע שזו הדרך הטעימה ביותר שעונה על השאלה איך להכין קפה. גם כאן הכוס נותנת את הטון ויש מי שיגידו את הטעם, ולכן יהיו את מי שלא יעיזו לשתות קפה שחור בכוס שאינה כוס זכוכית ומנגד, את אלה שגמישים ופחות מייחסים חשיבות לצורה ולחומר של הספל.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מוצרים לשדרוג המטבח
הדרך לקפה המושלם