לא לצליאקים בלבד

1 זמן קריאה 1025 צפיות

מי לא אוהב חטיפים מלוחים? נכון, יהיו תמיד את אלה שממש אבל ממש לא יכולים לסבול את הטעם של חטיף מלוח מכל סוג שהוא. ויחד עם זאת, יש מגוון עצום של חטיפים כאלה ברמת מליחות שונה ובתוספת של טעמים אחרים. ויש מי שמאוד אוהב חטיפים מלוחים, אבל פשוט לא יכול לאכול מהם. אנשים עם רגישות לגלוטן או עם צליאק מתפשרים לעתים על חטיפים ללא גלוטן שטעמם שונה ויהיו מי שפשוט ימנעו מעצמם את ההנאה של לנשנש חטיף כך סתם.

יותר מודעות – יותר מוצרים

המודעות ההולכת וגוברת לאנשים אשר חולים בצליאק היא נקודה חיובית ביותר בהרבה היבטים ובהם גם צריכת חטיפים מלוחים. אנשים רבים כיום אינם מאובחנים כחולי צליאק, אך חווים רגישות לגלוטן ברמות שונות ולכן נמנעים לחלוטין מצריכת מזונות אשר מכילים גלוטן.
בעבר הלא רחוק, אלו שנמנעו מגלוטן, בין אם בשל סיבות רפואיות או סיבות אישיות אחרות, התקשו מאוד למצוא תחליפים ראויים. ההיצע של מוצרים שהם תחליפי גלוטן היה קטן ביותר וכך לא היו לנמנעים מגלוטן אלטרנטיבות רבות.
הטכנולוגיה שהתפתחה, יחד עם מודעות רבה יותר להימנעות מאכילת גלוטן, הובילה ליצירת תחליפים רבים למאכלים המכילים גלוטן. לא רק בפסח, אלא גם ביתר ימי השנה, אפשר למצוא הרבה יותר מוצרים נטולי גלוטן מבעבר. הנושא שעכשיו הוא על הפרק הוא הטעם.

מוצרים שהיוו חלופה לגלוטן סבלו בעבר מתדמית מפוקפקת: אמנם ההיצע שלהם הלך וגדל אך הטעם והמראה שלהם לא נעשה אטרקטיבי יותר. גם חטיפים ללא גלוטן צצו בסביבות חג הפסח אך לא נותרו הרבה בסביבה, פשוט כי לא היה לרובם ביקוש רב.
אבל כיום כאמור, הסיפור הוא אחר. חטיפים מלוחים יש כמובן בשפע, וכך גם חטיפים ללא גלוטן. דרך הייצור וההכנה של חטיפים נטולי גלוטן אלה הפכה אותם להרבה יותר טעימים מבעבר. הצרכנים מודעים לכך שלא מדובר בטעם זהה לחטיף המקורי אשר מכיל גלוטן, ועדיין נהנים מהאכילה שלהם פשוט משום שטעמם הרבה יותר טוב.

יתרון נוסף וגם חשוב

היתרון הנוסף ביצירת חטיפים ללא גלוטן נמצא גם בטיולי בית הספר. פעילויות בבתי ספר אשר כוללות הבאה של חטיף לרוב ילוו בהגדרת סוג החטיף תוך התחשבות בתלמידים אשר הם חולי צליאק או בעלי רגישות לגלוטן. באופן זה נחשפים הילדים לסוג אחר של חטיפים מלוחים שבהחלט עשוי להיות טעים להם. מסיבה זו הורים רבים מאפשרים הימצאות של כמה חטיפים ללא גלוטן בבית, כדי לאפשר לילדים המוזמנים הביתה ושאינם אוכלים מאכלים עם גלוטן – ליהנות גם הם מאכילת חטיפים מלוחים.

התקווה היא שהאלטרנטיבות המוצלחות לחטיפים נטולי גלוטן כמו גם צריכה הולכת  וגוברת של מוצרים נוספים נטולי לקטוז למשל, יהפכו להיות פחות שוליות וההיצע שלהם יגדל.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הדרך לקפה המושלם
לא לצליאקים בלבד