פסטה – המאכל האיטלקי הנחשק

0 זמן קריאה 828 צפיות

פסטה היא סוג מאכל שכבש לעצמו מקום נכבד ברשימת המאכלים הפופולריים בכל העולם. היום כמעט ואין מקום בעולם שלא אוכלים בו פסטה בצורה כלשהי. פסטה, היא המאכל האהוב ביותר על האיטלקים זהו מאכל מזין, משביע, זול ברוב המקרים ונוח להכנה.

הפסטה תפסה מקום משמעותי בחיי הישראלים. היום ניתן לראות מסעדות, בתי מלון, בתי קפה וכדומה מגישים פסטות כמנות עיקריות בסוגים שונים וברטבים שונים. כחלק מתופעת הפסטה החלו לצוץ מסעדות שכל המומחיות שלהן הוא פסטה והן מגישות רק פסטה בכל הסוגים ובכל הצבעים.

תהליך ייצור הפסטה

פסטה היא מוצר שעשוי מחיטה טהורה או בשמה המוכר דורום. הפסטה גדלה בעיקר באיטליה, צפון אמריקה, רוסיה ואפילו קנדה.
את בצק הפסטה מרדדים ומשטיחים אותה עד שהיא דקה ממש ואז ניתן לחתוך לפי צורה מועדפת, מייבשים ומאחסנים. את הפסטה ניתן לייצר עם עשבי תיבול וירקות וכך המנה הופכת למשובחת עוד יותר, הדבר הטוב הוא שאת רובן הפסטות האיכותיות והפחות איכותיות ניתן למצוא בישראל.

בישול פסטה

פסטה היא אחד המוצרים הקלים ביותר לבישול, אין צורך בלימודים ארוכים או בסדנאות בישול. הפסטה היא סוג מזון אידאלי ביותר לאנשים שאוהבים לבשל עם מעט זמן פנוי. את הפסטה ניתן לבשל ללא הכנות מראש. את רוב הפסטות מבשלים באותה צורה, מרתיחים מים חמים, שופכים את הפסטה למים, מוסיפים מעט שמן ומחכים כ – 10 דקות עד שהפסטה מוכנה. כאשר הפסטה מוכנה נותר רק לסנן, להוסיף על צלחת ולהגיש.

יתרון נוסף שיש בבישול פסטה על פני מאכלים רבים אחרים הוא התוספות שניתן להוסיף לה. לפסטה ניתן להוסיף כמעט כל תוספת שניתן לחשוב עליה החל מבשר טחון או בולונז, שמנת מתוקה או חמוצה, פטריות, רוטב עגבניות ועוד שלל אפשרויות אין סופיות. חוץ מתוספות אפשר להוסיף על הפסטה רטבים מדהימים כגון פסטו, רוב עגבניות ושמנת וכדומה.

דרך נוספת לבישול פסטה

הרבה אנשים החליטו לנסות לשדרג את הפסטה והתחילו לנסות דברים עם הפסטה. אחת הדרכים הנפוצות להכנת פסטה היא לטגן אותה. כאשר הפסטה סיימה את הבישול שלה זורקים אותה לסיר עם שמן רותח ולטגן אותה מספר דקות. הפסטה מקבלת מרקם קשה יותר לאחר הטיגון ומקבלת טעם טיפה שונה ממה שרוב האנשים רגילים אליו.

פסטה ודיאטה הולכות יחד

למרות שרוב האנשים חושבים שפסטה היא דבר משמין או מזון עם הרבה קלוריות יכול להרשות לעצמו לאכול טיפה יותר מעכשיו. למרות הדעה הרווחת לפסטה אין כל כך הרבה קלוריות. פסטה מכילה בתוכה הרבה ערכים תזונתיים כגון פחמימות, חלבון ומעט מאד שומנים. בנוסף בהרבה בפסטות ניתן למצוא סיבים תזונתיים עם ערכים תזונתיים גבוהים, סידן, ברזל וסוגים שונים של ויטמינים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
סדנאות בישול וכל מה שצריך לדעת עליהן
פסטה – המאכל האיטלקי הנחשק