בדיקות מעקב הריון – באילו בדיקות מדובר?

1 זמן קריאה 413 צפיות

במהלך תקופת ההיריון נדרשת האישה לעבור לא מעט בדיקות כדי לוודא שמדובר בהריון תקין ושמצב בריאותו ובריאותו של העובר תקינים. בדיקות מעקב הריון נעשות לאורך כל חודשי היריון, חלקן בשליש הראשון, חלקן באמצע וחלקן לקראת תום תקופת ההיריון. הנה כמה מהבדיקות העיקריות שעל האישה ההריונית לעבור במהלך התקופה:                                                                                                                                              Doctor Taking Pregnant WomanÕs Pulse

  1. בדיקות לשבוע 7 עד 12 – במסגרת מעקב הריון חשוב לבצע מספר בדיקות במהלך השבוע ה – 7 ועד לשבוע ה – 12. מרכזי טיפולי פוריות ומעקב אחר הריון מציעים לאישה ההריונית צוות מקצועי העומד לרשותה לאורך כל התקופה. הבדיקה הראשונה שיש לבצע היא בדיקת אולטרסאונד, הבוחנת את דופק העובר, מיקום ההיריון וגודל העובר. בשבוע ה – 11 ועד לשבוע ה – 14 כחלק מבדיקות מעקב הריון על האישה לבצע גם שקיפות עורפית. בשבוע ה – 10 ועד השבוע ה – 13 על האישה לעבור בדיקת סיסי שליה, אותה מומלץ לבצע כמה שיותר מוקדם.
  2. בדיקות לשבוע 12 עד 17 – בתקופה זו על האישה לעבור סקירת מערכות מורחבת, הבוחנת את כל איבריו של העובר, לרבות, מוח, לב, כליות, פנים, גפיים ועוד וכן יכולה לאתר תסמונות שונות, כמו תסמונת דאון למשל.
  3. בדיקות לשבוע 17 עד 24 – בשבוע ה – 17 על האישה לעבור בדיקת חלבון עוברי העוזרת באיתור מומים מולדים והפרעות בכרומוזומים. בין השבוע ה – 17 ועד השבוע ה – 20 על האישה לעבור בדיקת מי שפיר במידה והיא מעל לגיל 35 או נמצאת בסיכון. בשבועות 22 ועד 24 על האישה לעבור סקירת מערכות נוספת, סקירה המשלימה את זו שנעשתה כמה שבועות קודם לכן.
  4. בדיקות לשבוע 24 ועד ה – 28 – בתקופה זו על האישה ההריונית לעבור בדיקת העמסת סוכר לאיתור מוקדם של סוכרת הריון.
  5. בדיקות לשבוע 28 ועד לשבוע 36 – בתקופה זו בכל מרכז טיפולי פוריות, יכולה האישה שעברה טיפולים כאלה לעבור גם בדיקת נוגדני דם וכן בדיקת אולטרסאונד להערכת משקלו של העובר ולבחינת מצבה של השליה. מדובר בבדיקה מקיפה העוזרת גם לאתר מומים שיכולים להופיע בתקופה זו.
  6. בדיקות לשבוע 36 עד לשבוע 40 – זוהי התקופה האחרונה של ההריון. בתקופה זו על האישה לעבור בדיקות מעקב כמו בדיקת לחץ דם, בדיקת שתן וגם להישקל. אישה שעוברת את השבוע ה – 40 נדרשת לעבור בדיקות נוספות, כמו ניטור עוברי ועוד, בהתאם למצבה ומצבו של העובר.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
בוחרים במזרון הנכון
בדיקות מעקב הריון – באילו בדיקות מדובר?