פיתוח אפליקציות לרשת האינטרנט

1 זמן קריאה 561 צפיות

שוק האפליקציות בארץ ובעולם הולך ומתרחב וכיום כל מותג וחברה פונה לחברות המתמחות בתחום של פיתוח אפליקציות על מנת להתהדר עם אפליקציה ייעודית בהתאמה מלאה לעסק ולסוג הלקוחות. יש להבדיל בין אפליקציות המיועדות לעבודה דרך הדפדפן או במדיה החברתית לאפליקציות המתוכננות לסביבה של המובייל. ניתן לפתח אפליקציות ווב (WEB) שפועלות באמצעות הדפדפן וכוללות ממשק משתמש נוח לתפעול ולהבנה ובאמצעות האפליקציות יכולה החברה לשמור על קשר רציף עם לקוחותיה, לשפר את השירות שהיא מעניקה ללקוחות, להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגדיל מכירות. בניית אפליקציות למובייל מתחלקת לאפליקציות לאייפון ולאפליקציות לאנדרואיד ויש להתאים את האפליקציה למגוון מסכים ודפדפנים שונים כמו ספארי, גוגל ועוד.                                                                                                                                                                                                          Woman playing games in her phone

אפיון הלקוח וקהל היעד

פיתוח אפליקציות מתחיל בפגישת ייעוץ עם הלקוח בו צוות הפיתוח מאפיין את הלקוח, מבין את דרישותיו וצרכיו הייחודיים ולומד מהם היעדים העסקיים של הלקוח. בנוסף, על צוות הפיתוח להבין ולהגדיר מיהו קהל היעד שישתמש באפליקציה. לעיתים יציע הצוות ללקוח פיתוח של אתר מותאם למובייל ולמעשה עליו לפתח אתר אינטרנט חדש המתאים לסביבת המובייל. בניית אפליקציות מתחילה רק לאחר שלב האפיון של הלקוח ואז ניגש הצוות המקצועי העוסק בפיתוח ובאמצעות הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותו מפתח אפליקציה ייעודית הכוללת ממשק נוח וידידותי למשתמש. לאפליקציות יש יתרון בהשוואה לאתרים המותאמים למובייל מאחר וגלישה באתר מחייבת קישור רציף בעוד העבודה עם האפליקציות יכולה להיות גם בלי חיבור רציף לרשת האינטרנט ויש לכך יתרון רב.

אפליקציות מתקדמות

פיתוח אפליקציות לסביבת המובייל מאפשר להשתמש ברכיבי החומרה של הסמארטפון כגון מצלמה, מיקום, אקסלומטר ועוד. ככל שהפיתוח מורכב יותר כך המחיר עולה ולכן אפליקציות מתקדמות לרוב מיועדות ללקוחות גדולים או ללקוחות המעוניינים למכור את האפליקציה בחנויות השונות ברשת. יש להבדיל בין בניית אפליקציות בשפת אובג’טיב סי (Objective C) לכלי פיתוח מתקדמים המאפשרים עבודה ברשת לבנות באמצעות קוד HTML וסקריפטים את האפליקציה. לכן, כאשר פנים לחברת פיתוח חשוב להבין כיצד החברה מפתחת אפליקציות והאם היא מקצועית דיה לפיתוח של אפליקציות מתקדמות וכבדות, דוגמה לאפליקציה מתקדמת היא אפליקציית משחק עם גרפיקה בתלת מימד. בנוסף, חשוב לדעת כי ללא שיווק נכון של האפליקציה הרי זו תלך לאיבוד בין אלפי האפליקציות החדשות שמגיעות לחנות האפסטור ולגוגל פליי ולכן יש חברות פיתוח המציעות שירות מקיף הכולל את עבודת הפיתוח ושיווק האפליקציה וכך ניתן להגיע לקהל יעד גדול וליהנות מהצלחה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מערכות ניהול
פיתוח אפליקציות לרשת האינטרנט