במה לבחור כשבוחרים ריצוף?

0 זמן קריאה 623 צפיות

מתכננים שיפוץ בבית או בונים בית חדש? בוודאי הקדשתם לא מעט מחשבה בנושא הריצוף. מדובר באלמנט בסיסי ביותר, וחשוב בעיצובו של הבית. תכנון קרמיקה היא דבר חשוב שיש לעשות בצורה קפדנית ביותר. את הריצוף, מכל סוג, קשה להחליף לעתים קרובות מבחינת העלות של החומרים והעבודה וגם מההיבט הטכני. כמו כן, הריצוף משפיע על אופיים של חללי הבית ומשמעותי בקביעת הטון העיצובי. בין אם אתם מתלבטים בין ריצוף גרניט פורצלן לבין סוגי קרמיקה אחרים – חשוב לעשות זאת בצורה מדויקת.

מתי כדאי לבחור ריצוף?

הריצוף הוא הבחירה הראשונה שיש לבצע מבחינה עיצובית. זהו אלמנט עיצובי בעל עלות גבוהה בזמן שיפוץ או בניה של בית וכאמור, לא ניתן לשנות אותו בקלות ובתכיפות. לאחר שבחרנו את סוג הריצוף המועדף עלינו, נוכל להתקדם לתנכון יתר ההיבטים העיצוביים בבית. צריך לדעת לבחור בתבונה בין סוגי קרמיקה שונים כמו גרניט פורצלן ואחרים או דווקא להחליט על פרקט. ניתן לגוון ולבצע סוגי ריצוף שונים במרחבי הבית השונים. הדגש הוא על יצירת חיבור נכון בין הריצוף המתוכנן בחלל הבית המרכזי לבין יתר חלקיו של הבית. על אף שמדובר באלמנט עיצובי יקר ביותר, כדאי שלא לבחור באפשרות הזולה או החסכונית, אלא לבחור בתבונה ולהחליט על ריצוף שיהיה עמיד ונוכל לעשות בו שימוש לאורך זמן.

 סוגים שונים

ריצוף מסוג גרניט פורצלן נחשב בשנים האחרונות לפופולארי מאוד בעיצוב הבית. על פי רוב יעשה בו שימוש בחללים הציבוריים של הבית, אך כמובן שלא רק שם. לשימוש בסוג גרניט פורצלן יש מספר יתרונות חשובים: ניתן להתקין אותו בקלות, התחזוקה השוטפת שלו היא פשוטה וקלה לאורך זמן, יש לו עמידות גבוהה והוא שומר על המראה הקבוע שלו לאורך זמן. לריצוף מסוג זה יש מגוון רחב של טקסטורות, צבעים וכמובן גדלים – כך שהבחירה יכולה להיעשות מתוך אפשרויות רבות. בשונה מסוגי קרמיקה ואריחים אחרים המשמשים לריצוף, גרניט פורצלן מאפשר לדמות בצורה מושלמת את המרקם והמראה של אבן טבעית מסוגים שונים, מבלי שנידרש לתחזוקה מורכבת.

 חללי המטבח והאמבטיה

ריצוף בחללים כמו אמבטיה ומטבח עשוי להיות מעט יותר מאתגר. בחירת הסוג המדויק של קרמיקה צריכה להיעשות תוך התחשבות גם בהיבט העיצובי, אך גם תוך הסתכלות על הפן השימושי. התאמת אריחי קרמיקה בדומה להתאמה של ריצוף גרניט פורצלן או ריצוף פרקט – מצריכה מחשבה על אופן השימוש במרחבים האלה. השימוש בקרמיקה במטבח צריך להתחשב ביכולת תחזוקה שוטפת שהיא פשוטה יחסית, כזו שתשאיר את האריחים בעלי מראה נקי לאורך זמן. הניקיון בחדרי האמבטיה והמטבח הוא שיקול חשוב משום שמדובר בחדרים שבהם נעשה שימוש אינטנסיבי ואנו מעוניינים לשמור על מראה נקי ורענן שלהם. כל זאת, על ידי תחזוקה פשוטה שאינה מצריכה מאיתנו מאמצים אדירים בכל פעם שיש מעט לכלוך על האריחים השונים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לבחור נכון: חופשה משפחתית בצפון
במה לבחור כשבוחרים ריצוף?