השקעות נדל”ן בארה”ב לאן נושבת הרוח?

1 זמן קריאה 387 צפיות

משבר המשכנתאות בארצות הברית של אמריקה במהלך שנת 2007, הוביל לכך שיותר ויותר משקיעים מישראל מצאו בשוק הנדל”ן האמריקני את האפיק ההשקעתי עליו חולם כל משקיע נדל”ן מתחיל או מנוסה: לרכוש נכסים במחירי הזדמנות של ממש!                                        

בין השנים 2007 ל-2012 נהרו לשוק הנדל”ן האמריקני מאות ישראלים אשר נהנו ממחירי נדל”ן נמוכים מאוד או בשפת הסלנג העברי: מחירי רצפה! השקעות נדלן בארה”ב במהלך אותם שנים נחשבו לאטרקטיביות במיוחד, בעיקר בשל העבודה שכל משקיע מנוסה או מתחיל יודע: מה שיורד בשלב מסוים בענף הנדל”ן עתיד לעלות ביום מן הימים. כיום, שמונה שנים לאחר פרוץ משבר המשכנתאות אשר איים על הכלכלה האמריקאית בכללותה, שוק הנדל”ן בארצות הברית נמצא בעלייה מתמדת. נכון, ערכי הנכסים אומנם לא הגיעו לרמתם לפני פרוץ המשבר, אך העלייה היא עקבית. יחד עם זאת, העלייה ההדרגתית בשוק הנדל”ן בארצות הברית מאפשר גם למשקיעי נדלן אשר נותרו מחוץ לחגיגה בשנת 2008 לגעת בחלום האמריקאי ולהשקיע גם היום בשוק הנדל”ן בארצו הברית.

השקעה בשוק האמריקאי או הפניית המשאבים הכספיים לפיתוח עסקים בישראל?

אחת הדילמות הניצבות בפני כל משקיע היא היכן להשקיע את הכסף על מנת שהוא יעבוד בעבורו באופן היעיל והיציב ביותר. במהלך השנים האחרונות יותר ויותר משקיעים מישראל שאלו את עצמם את השאלה הבאה: האם עליי לפנות להשקעות נדלן בארה”ב או שעליי להפנות את כספי ההשקעה למטרות השקעות נדלן בישראל או למטרות פיתוח עסקים בישראל? בתקופות מסוימות (בעיקר בתחילת משבר המשכנתאות בארה”ב) עלות דירת מגורים ממוצעת ברחבי ארצות הברית הייתה שקולה לתשלום החודשי של השכרת חנות בקניון הזהב –ראשון לציון, הגרנד קניון בחיפה או קניון הראל שבדרך לירושלים. השיקול אשר ניצב בפני יזמים עסקיים מישראל היה בחינת טיב ההשקעה בשוק הנדל”ן האמריקאי לעומת פיתוח עסקים בתוך שטח קניון הראל או כל קניון אחר בישראל.

אם נחזור לרגע לשאלה המופיעה בכותרת: שוק השקעות הנדל”ן בארה”ב לאן? נגלה כי ערך נכסי הנדל”ן בכל 52 המדינות המרכיבות את ארצות הברית עלה במהלך שנת 2014 ביותר מ-12%. נתון זה מרמז כי גם בשנת 2015 נכסי הנדל”ן ברחבי ארצות הברית ימשיכו לטפס כלפי מעלה, מה שהופך כל השקעת נדלן בארה”ב להזדמנות שלא תחזור. מנגד, תמיד תוכלו להפנות את הרווחים אותם תייצרו עקב העלייה במחירי הנכס בארצות הברית לצרכי השקעה בעסק עצמאי בשטח קניון הראל או בשטח כל מרכז מסחרי אחר בישראל.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
על תרומתו של קופירייטינג להצלחת האתר