כיצד לקבל את המגיע לך בגין חוב או נזק?

1 זמן קריאה 592 צפיות

לעיתים נתקל אדם בחייו במצבים בהם הוא צריך לקבל פיצוי כלשהו בגין נזק שנגרם לו. הנזק יכול להיות לרכוש, או נזק גופני. הסיטואציות המביאות לכך יכולות להיות רבות: תאונת עבודה, פגעי טבע, תאונת דרכים ועוד. מצב נוסף בו צריך אדם לגבות סכום כסף מאדם אחר הוא בגין חוב אשר לא משולם. אחת הדרכים הרשמיות לגביית חוב היא בעזרת פתיחה בהליכי הוצאה לפועל. אין ספק כי אף אחד לא רוצה להיות במצב בו יצטרך לפתוח בהליכים נגד אדם או גוף כלשהו לקבלת פיצויים או חוב אך לעיתים המציאו מחייבת זאת. איך לעשות זאת ולמי לפנות? Books and gavel

תביעת נזיקין במצבים שונים

לצערנו, נזקים יכולים להגרם לאדם במגוון רחב מאוד של סיטואציות. נזק בגין בור פתוח שנשאר באמצע הדרך ולא כוסה הוא עילה לתביעת נזיקין נגד הרשות המקומית או החברה שעסקה בשיפוץ הרחוב. תאונת עבודה היא עילה לתביעת מקום העבודה, נשיכת כלב תוביל לתביעה נגד בעליו. על מנת שתביעה כזו תהיה אפקטיבית, נדרש למצוא קשר סיבתי ברור בין הנזק לבין הגורם. על התובע נדרשת חובת ההוכחה והדבר אינו תמיד פשוט כפי שנראה. עורך דין נזיקין אשר מנוסה בתביעות מסוג זה ובקיא בדיני הנזיקין יוכל לסייע. עורך דין נזיקין עוסק פעמים רבות גם במקרים של רשלנות רפואית אם כי תחום זה עומד בפני עצמו ומומלץ לפנות לעורך דין המתמקד גם בתחום זה.

לגבות את החוב- לא תמיד פשוט
אדם המעוניין לגבות את החוב בעזרת הוצאה לפועל  רצוי שיעזר בעורך דין המומחה בכל הדינים הקשורים לתחום. מצידו של הנושה העניין נראה כביכול פשוט: החוב קיים ויש לשלמו. עדיין עורך דין יוכל לזרז את התהליך מול ההוצאה לפועל ואף לסייע להגיע להסדר מול החייב. עורך דין המומחה בתחום מייצג מנגד גם את החייב. הוא יכול להגיע להסדר תשלומים נוח יותר באמצעות איחוד תיקים שהוא איחוד של מספר חובות קיימים במידה וישנם. במידה והוטלו איסורים על החייב כמו צו יציאה מהארץ או ביטול רישיון נהיגה עורך דין המייצג אותו יוכל לסייע בביטול איסורים כגון אלה.

עורך דין ואדם

עורך דין המומחה בתחום הנזיקין או ההוצאה לפועל נותן שירות לאנשים שנמצאים במצב מורכב. לכן, תפקידו של עורך הדין הוא קודם כל לעמוד לצד מרשו. כימיה והבנה בין עורך הדין למרשו חשובים לא פחות מהפן המקצועי.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
שילוב המתוק בתזונה היומית- איך לעשות זאת נכון?