ניהול השכר בארגונים גדולים

0 זמן קריאה 600 צפיות

חברות גדולות וארגונים בעלי היקף פעילות גדול ישאפו ברוב המקרים להתנהל בצורה הוגנת מבחינת חשבות שכר בארגון שלהם. פעמים רבות יהיו אלה חברות המעניקות שירותי מיקור חוץ של חשבות שכר או שירות של בודק שכר מוסמך. לעבודה עם חברות אלה יש יתרונות רבים אשר מאפשרים לארגון להתנהל באופן יותר יעיל.

מיקור חוץ בתחום השכר

בשנים האחרונות מתחזקת הנטיה להפנות את כל הנושא של חשבות שכר אל חברות שזהו תחום ההתמחות שלהן. חברות אלה מעניקות פתרונות שונים כמו שירות של בודק שכר מוסמך, חשבות שכר בארגונים וכן הלאה. היכולת לתת פיתרון מקיף לחברות בתחום השכר, מאפשר ניהול מקצועי יותר של התחום ומאפשר לארגון להתנהל בצורה יותר יעילה.

בעולם העסקים כיום תחום השכר נעשה יותר ויותר מורכב. בד בבד, לשכרם של העובדים יש כמובן השפעה על הפעילות העסקית של הארגון. מסיבה זו, שירותי חשבות שכר הם חלק אינטגרלי בניהול הפיננסי של העסק, ועליו להיות מדויק ובהתאם לחוק. כדי שהוא יעשה בצורה המיטבית עבור העובדים וגם עבור הארגון, חשוב לנהל את תחום זה של חשבות שכר על ידי גוף מקצועי.

ניהול עובדים ושכר

החברות אשר מאפשרות ניהול תחום השכר במיקור חוץ, מציעות מגוון שירותים המסייעים בכך. בין השירותים ניתן למצוא ניהול והפקה של משכורות לעובדי הארגון, טיפול בהפרשות הסוציאליות של העובד, התנהלות מול רשויות החוק והביטוח הלאומי, הפקת דוחות מגוונים, ניהול נוכחות מתקדם וכן הלאה. שירות נוסף אשר עשויות להציע חברות בתחום חשבות שכר, הוא שירות של בודק שכר מוסמך. שירות זה נוצר בעקבות חוק להגברת האכיפה של זכויות עובדים במקום העבודה. על פי חוק זה, גם מי שמזמין שירותי כוח אדם מקבלן, יהיה אחראי ישיר לשמירה על זכויות העובדים. כדי לשמר את הזכויות, ניתן לשכור את שירותיו של בודק שכר מוסמך. בדומה לביצוע חשבות שכר, בודק שכר מוסמך בוחן את התנהלות הארגון בנושא השכר. הסיבה היא רצון להימנע מחשיפה לתביעות מול רשויות החוק ומול העובד עצמו, כמו גם רצון להתנהל בצורה מסודרת וחוקית כלפי עובדי החברה.

בדיקת שכר

הזמנה של בודק שכר מוסמך עבור ארגון כזה או אחר, תבוצע מטעם המעסיק. המעסיק יבקש לבחון את אופן הפעילות של מחלקת השכר בארגונו על מנת להגביר את האכיפה בארגון הספציפי. על פי רוב יהיו אלה ארגונים גדולים במשק, אשר מעסיקים מספר גדול של עובדי קבלן ומעוניינים לערוך מעין ביקורת פנימית בנושא חשבות שכר עבור עובדים אלה. בודק שכר מוסמך יאפשר להפיק דוח ולהסיק מסקנות מהנתונים אשר מצא בארגון. מסיבה זו, שירות זה המוצע על ידי מספר חברות חשבות שכר הוא יעיל ועשוי לחסוך סכומי כסף רבים. הוא מאפשר לאכוף את חוקי העבודה והשכר בצורה טובה ויעילה.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
עיצוב חדש של הבית
ניהול השכר בארגונים גדולים